Knjižnica/Školski list

Škola na radiju

vijesti

Aj-haj, divan izlet u Krašić i Sošice

Učenici petih razreda su u ponedjeljak 13. lipnja bili na izvanučioničnoj nastavi u Krašiću i Sošicama. Po vedrom i ne previše vrućem danu prvo su se zaputili u središte Doline kardinala, Krašića i Župne crkve Presvetog Trojstva. Tamo ih je primio i na učenicima razumljiv način obratio župnik velečasni Ivan Vučak. Upoznao ih je sa nezaobilaznim hodočasničkim mjestom koje njeguje spomen na kardinala i neustrašivog pastira Crkve blaženog Alojzija Stepinca. Po njegovom primjeru darivanja djece za vrijeme svog boravka i zatočeništva u Krašiću i vlč. Vučak je darovao djecu bombonima i riječima blagoslova. Obišli smo obnovljeni Spomen-dom, kuću u kojoj je preminuo blaženi Alojzije Stepinac, a mnogi učenici su sve sa zanimanjem razgledali i fotografirali.

Prema središtu žumberačkog kraja krenuli su nakon predaha u hladu crkve. U Posjetiteljskom centru Sošice su uz stručnu pratnju obavili posjet centra i šetnju do obližnjih lokaliteta. Upoznali su se sa kulturno-povijesnom baštinom i prirodnim posebnostima ovog idiličnog kraja. Voditelji izvanučionične nastave su bili razrednici petih razreda: Sanja Rapljenović, Andreja Fabac, Igor Kupres te učitelj prirode Kosta Radanović, a u pratnji je bila i Anita Veršić, pomoćnica u nastavi.

Nakon ručka smo posjetili samostan časnih sestara bazilijanki te Grkokatoličku crkva sv. Petra i Pavla i rimokatoličku kapela Uznesenja Blažene Djevice Marije, kroz koje nas je poveo biskup u miru mons. Nikola Kekić. Učenici su imali slobodno vrijeme za igru i druženje na igralištu i lijepo osmišljenim prostorima. Uzbuđenje zbog izleta i radost doživljajem Žumberka učenici su pokazali pjesmom na dolasku i povratku, među kojima je bila i neslužbena himna ovog predivnog kraja, a čiji stihovi govore: „aj-haj-haj divan je Žumberak kraj“.

učitelj Igor Kupres

objavio: Igor Matijašić  datum: 17. 6. 2022. 17:17

Maturalac sedmaša u 24 sata

U novom broju 24 sata objavljen je tekst vezan uz boravak naših učenika 7. razreda na nedavnom maturalnom putovanju u Istri.

Učenici i učitelji bili su smješteni u hotelu u Dugoj Uvali, a organizacija putovanja bila je povjerena agenciji Trakostyan-tours iz Varaždinskih Toplica.

objavio: Igor Matijašić  datum: 14. 6. 2022. 07:50

Dalmacija u oku osmaša

Putovanje autobusom trajalo je kraće nego što sam mislio. Svi smo s velikom nestrpljivošću iščekivali dolazak u Trogir, na otok Čiovo, u resort „Malo more“. No, prije dolaska  u Splitsko-dalmatinsku županiju, stali smo na Plitvičkim jezerima i razgledavali prirodne ljepote Like. Nedugo nakon Plitvica susreli smo se s morem.

Sve nas je obuzela sreća kad smo iskoračili iz busa na otoku Čiovu. Uzeli smo ključeve svojih soba i uspeli se stepenicama do vrata svojih apartmana. Ubrzo nakon dolaska sjedili smo za dugačkim stolom, jedući prvi pravi obrok na putovanju. Tu noć nas većina nije mogla zaspati od velikog uzbuđenja što smo napokon došli na odredište, tristotinjak kilometara udaljeno od naših domova. Ujutro smo se opet ukrcali u bus i krenuli na jug prema Omišu gdje smo se ukrcali na male brodiće na rijeci Cetini i otplovili desetak kilometara uzvodno do Radmanovih mlinica. Tamo smo imali odmor i uživali u napetim igrama nogometa i šaha.

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 6. 2022. 09:17

Nezaboravna škola u prirodi

Učenici 4. razreda naše škole proveli su četiri nezaboravna dana, od 30.5. do 2.6., u Školi u prirodi u Dalmaciji. ŠUP je učenje u prirodnom okruženju, traje 24 sata dnevno i omogućava bolje upoznavanje svih sudionika. Takav život i rad u zajednici omogućuje učenicima stjecanje radnih navika te poštivanje dogovora i pravila zajedničkog života te izvršavanje preuzetih dužnosti i obveza da bi zajednica živjela u slozi i razumijevanju.

Putovanje smo započeli u ponedjeljak u 8:00 sati ispred škole krenuvši put Trogira. Nakon razgledavanja najbolje sačuvanog romaničko-gotičkog grada u Srednjoj Europi, zaputili smo se prema hotelu Andrija u Amadria Parku. Učenici su bili oduševljeni hotelom, a posebno su se obradovali kupanju u bazenima prije večere.

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 6. 2022. 14:30

Terenska nastava za pamćenje

Učenici drugih razreda naše škole jučer su bili na terenskoj nastavi za sjećanje! U igri, zabavi i učenju o ljudima, običajima i znamenitostima iz prošlih vremenima vrijeme je proletjelo. Posjetili su i razgledali Zavičajni muzej u sklopu dvorca Ozalj i na zanimljiv način, prilagođen njihovoj dobi, slušali priče i zanimljivosti o vlasnicima dvorca i  zmaju koji je obitavao oko njega.

Posebno će im ostati u sjećanju posjeta i aktivnosti koje su proveli na posjedu Contessa. Upoznali su razne vrste konja  i kako se brinuti o njima. Uz interaktivne priče razgledali su bajkovito uređene prostorije posjeda i predmete koji su se koristili u prošlosti. Posebno su ih zaintrigirale legende koje su slušali uz odmor nakon ručka. Oblačili su se u kostime i učili o pravilima lijepog ponašanja.

Dječaci su se uživjeli u uloge vitezova, a djevojčice su izgledale poput princeza. Umorni i puni utisaka vratili smo se pred školu.

učiteljica Anita Ban

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 12:33

Mrvice iz dnevnog boravka u Žaru ptica

Učenici trećih razreda posjetili su kazalište (Žar ptica u Zagrebu) gdje su gledali kazališnu predstavu Mrvice iz dnevnog boravka prema romanu Sanje Pilić. Priča o neobičnoj zagrebačkoj obitelji koju pripovijeda desetogodišnji dječak Janko o svojim svakidašnjim problemima. Odlučio je izraditi robota koji će mu pomoći i pronaći odgovore na sva njegova pitanja, probleme i zavrzlame.

Uživali smo u predstavi, a posebno je bilo fotografiranje s glumcem Berislavom Tomičićem koji je glumio Bumbara.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 08:32

Trećaši na Medvedrgradu

Učenici trećih razreda škole u Bregani i PŠ Grdanjci išli su na izvanučioničnu nastavu u Park prirode Medvednica. Posjetili smo Medvedgrad, upoznali biljni i životinjski svijet Medvednice od Panonskog mora, kamenog, brončanog, bakrenog, željeznog doba i srednjeg vijeka. Zanimljivi su bili recepti ljekovitih biljaka čime su se ljudi liječili u prošlosti. Popeli smo se na vrh kule te vidjeli prekrasnu panoramu grada Zagreba i šire okolice. Posjetili smo podrum, u kojem smo doživjeli „čari“ špilje i nastambe šišmiša te upoznali prapovijesne životinje Medvednice.

Saznali smo mitove i legende o Crnoj kraljici, zdencu i vješticama u srednjem vijeku. Najzanimljiviji je bio film sjena uz glazbu te smočnica sa namjernicama koje su koristili ljudi u srednjem vijeku. Vidjeli smo maketu Medvedgrada uz prikaz događanja požara, potresa i urušavanja kroz stoljeća. Na karti Medvednice upoznali smo planinarske domove i staze. Na povratku smo se okrijepili i poigrali na Bundeku. Vratili smo se puni dojmova i novih spoznaja o prošlosti Medvedgrada.

objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 6. 2022. 08:24

Hrvatsko zagorje razveselilo šestaše

Jučer su se učenici šestih razreda naše škole, u pratnji razrednica (Marija Aščić, Andreja Vlahović Gabriša i Dominique Jurić) te učiteljice Nikoline Vidović i učitelja Koste Radanovića, uputili na terensku nastavu u Hrvatsko zagorje. Naša prva postaja bila je ručak u pizzeriji Oro Goro te slobodno vrijeme za igru i razonodu. Učenici su uživali u nogometu, odbojci na pijesku i raznim drugim igrama. Nakon toga uputili smo se do Gupčeve lipe  - ponosnog svjedoka Seljačke bune, koja već stoljećima odolijeva zubu vremena te čuli zanimljivu priču kako se potomci te lipe mogu vidjeti u raznim krajevima Lijepe naše i u nekim europskim zemljama.

Zatim smo posjetili Spomen park Rudolfu Perešinu i čuli priču iz novije hrvatske povijesti da bismo opet nastavili tragom Matije Gupca i posjetili njegov spomenik i Muzej seljačkih buna smješten u dvorcu obitelji Oršić gdje smo vidjeli bogat postav muzeja i čuli zanimljive priče iz hrvatske povijesti. Za kraj naše zagorske pustolovine uputili smo se u Mariju Bistricu. Dan je bio iznimno zanimljiv i sadržajan te u mislima već planiramo neku novu terensku nastavu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 6. 2022. 14:59

Fašnički izlet u Karlovac

Na nagradni fašnički izlet u nezaobilazni grad na četiri rijeke, Karlovac, uputili su se jutros učenici 5. a, 5. c, 6. c i 7. a u pratnji razrednika Igora Kupresa, razrednica Andreje Fabac, Dominique Jurić, Maje Pritišanac Jug, knjižničarke Ivančice Huđek, učiteljice Nikoline Vidović te pomoćnice u nastavi Anite Veršić.

Prva je postaja bila stari grad Dubovac koji smo detaljno razgledali, a posebno nas je oduševio vidikovac s kojeg puca pogled na čitavi Karlovac. Zatim smo istražili Gradski muzej Karlovac i učili o povijesnom značaju grada u obliku šesterokrake zvijezde. Posjetili smo i Aquatiku - Slatkovodni akvarij u kojem smo se upoznali s bogatstvom flore i faune hrvatskih rijeka i njihovih ekosustava.

Nakon tri stručna vodstva i mnoštvo novih informacija i spoznaja, prošetali smo uz rijeku Koranu predivnom šetnicom te slobodno vrijeme proveli na igralištu. Dan je bio prepun aktivnosti i vrijeme nam je proletjelo te smo se u Breganu vratili sretni i zadovoljni što nismo bili samo prolaznici u Karlovcu, već smo se zaustavili i stvorili uspomene u Gradu Zvijezdi.

učiteljica Nikolina Vidović

objavio: Igor Matijašić  datum: 12. 5. 2022. 07:40

Prošlost grada Samobora

Učenici trećih razreda naše škole i PŠ Grdanjci išli su na izvanučioničnu nastavu u Samobor. Posjetili smo muzej, upoznali ostatke predmeta našeg zavičaja od Panonskog mora, kamenog, brončanog, bakrenog, željeznog doba do danas. Vidjeli smo maketu starog grada Samobora.

Saznali o Ilircima  Ferdi Livadiću, Stanku Vrazu i Ljubici Cantilli. U sklopu muzeja posjetili smo i etno kuću samoborskog kraja te saznali o načinu života u prošlosti našeg zavičaja. Nakon posjeta muzeja prošetali smo do parka Vugrinščak gdje smo se okrijepili i igrali. Šetnicom smo se vratili do Trga kralja Tomislava gdje smo zastali i vidjeli kuću u kojoj je živjela Ljubica Cantilli te kuću u koju je dolazio Antun Gustav Matoš.

Zastali smo na mostu rijeke Gradne i spoznali zašto Samobor nazivaju Mala Venecija. Vidjeli smo kuću prve samoborske škole. Posjetili smo Park domovinske zahvalnosti te Ljubičin grob. Vratili smo se puni dojmova i novih spoznaja o prošlosti našeg predivnog samoborskog kraja.

objavio: Igor Matijašić  datum: 6. 5. 2022. 11:31

Učenici osmih razreda na Trokutu

Ovoga petka naši su osmaši imali sat povijesti na Trokutu kod Novske. Već po tradiciji, edukaciju o Domovinskom ratu za njih su organizirali članovi Udruge hrvatskih branitelja 151. Samoborske brigade - aktivni sudionici borbi u obrani zapadne Slavonije.

objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 5. 2022. 09:16

Fašnički izlet u Ogulin

Nakon odlično odrađenog nastupa na Samoborskom fašniku, slijedila je zaslužena nagrada. Učenici 1. a, 1. b, 3. c, 4. a, 4. b i 4. c razreda su se zajedno sa svojim učiteljicama Jasminom Dadić, Gretom Mahović, Vesnom Benda, Ružicom Fabekovec, Zvjezdanom Malović, Aleksandrom Gudlin Mićić i pomoćnikom u nastavi Antunom Dodićem uputili u čarobni grad bajke i legendi, Ogulin. Uživali smo u Ivaninoj kući bajke.  Dočekali su nas Regoč, Stribor, Sunce djever, Malik Tintilinić, vještice s Kleka i još mnogi drugi čarobni junaci Ivane Brlić Mažuranić.

Mnogi učenici su sa zanimanjem slušali legendu o Đuli dok su stajali nad ponorom rijeke Dobre. Oduševio nas je Park izviđača s brojnim sadržajima, a posebno kameni labirint i poluamfiteatar.

Posjetili smo i Osnovnu školu Ivane Brlić Mažuranić. Škola djeluje u staroj školskoj zgradi u centru grada, izgrađenoj 1891. godine na prijedlog našeg prvog bana pučanina - Ivana Mažuranića i jedna je od niti zajedničkih korijena prosvjetiteljstva drevne povijesti. Zahvaljujemo na toplom dočeku ravnateljici Mariji Lovrić i tajnici Mariji Brozović. Prošetali smo školskim hodnicima do školske blagovaonice gdje su nas počastili vrućom pizzom i sokom. Tom prigodom smo razgledali i izložbu dječjih radova koji su pristigli na 2.likovno-literarni natječaj "Hvala ti, hvala, Ivano, za bajke prekrasan dar".

Druženje smo nastavili u središnjem gradskom parku ispred župne crkve Sv. Križa. Park je odjednom ispunilo mnoštvo veselih dječjih glasova. Učenici su jednako uživali na toboganima, igri nogometa, druženju s prijateljima...

Nakon lijepo provedenog dana, prepuni dojmova, uputili smo se autobusom u Breganu.

učiteljica Zvjezdana Malović

objavio: Igor Matijašić  datum: 30. 4. 2022. 10:10

Do Save i natrag

Učenici trećih razreda prošlog su tjedna pješice odradili terensku nastavu. Ukratko opisuje učiteljica Vesna Benda: „Prošetali smo cestom za Samoborski Otok, vidjeli smo auto-cestu, naplatne kućice, carinu, granicu sa Republikom Slovenijom te tok rijeke Bregane i Save.  Učenici su upoznali važnost rijeke Save u prošlosti kojom se nekad odvijao promet. Ponovili smo vode tekućice i stajaćice, biljni i životinjski svijet te upoznali važnost i očuvanje voda."

objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 4. 2022. 07:24

Putujemo...

Ove srijede za učenike drugih razreda održana je izvanučionička nastava na temu promet.

Putovanje je započelo u Bregani odakle smo autobusom krenuli prema Zagrebu. Naše prvo odredište bio je Aerodrom Lučko gdje smo izbliza imali priliku vidjeti manje zrakoplove i jedrilice, naučiti kako se jedrilica pokreće i kreće zrakom, vidjeli smo uzlijetanje zrakoplova i čak ušli u zrakoplov i na trenutak zamišljali da smo piloti.

Naše sljedeće odredište bio je Autobusni kolodvor Zagreb gdje smo obišli perone i prateće službe. Na voznom redu smo pronalazili odredišta s navedenim vremenima polaska i dolaska i na kraju u čekaonici strpljivo pričekali autobus koji nas je odvezao do našeg drugog odredišta, Željezničkog kolodvora Zagreb. I tamo smo obišli prateće službe. Na voznom redu smo pronašli vrijeme polaska vlaka kojim smo trebali putovali do Zapadnog kolodvora, kupili putnu kartu i uputili se na odgovarajući peron. Vlak je malo kasnio što nam je omogućilo da više vremena provedemo na kolodvoru i upoznamo gospodina prometnika. Ubrzo je stigao vlak, smjestili smo se u vagone i iščekivali polazak. Nakon zvuka zviždaljke, vlak je krenuo. Nekima od nas bilo je to prvo putovanje vlakom. Svidjelo nam se!

Zadovoljni i puni dojmova vratili smo se u Breganu što potvrđuju riječi jednog učenika: „Učiteljice, danas je baš bilo dobro!“.

učiteljica Ivana Smolej Kolarek

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 4. 2022. 15:15

OPG Šimanović – Uskrs na selu

Učenici 1. razreda posjetili su OPG Šimanović u Donjoj Zdenčini. Od dolaska na seosko domaćinstvo aktivnosti su se samo izmjenjivale. Dan smo započeli s doručkom na jutarnjem suncu. Uslijedila je uskrsna radionica  (kaširanje pisanica) u prostoriji ispunjenoj predmetima iz doba naših (pra)baka i (pra)djedova. Učenici su dio predmeta prepoznali, a dio predmeta su vidjeli po prvi puta i naučili čemu služe. Kako se bliži Uskrs, a jaja su simbol toga blagdana, učenici su imali priliku vidjeti nojevo, guščje, pačje i golubovo jaje.

Nakon radionice stigao je traktor s prikolicom. Svi smo se ukrcali i krenuli na vožnju do drugog kraja sela. Tamo smo razgledali poljoprivredne alate i strojeve, poslušali priču o nekoliko vrsta žitarica i, ono najbolje, razgledali mnoštvo domaćih životinja. Uz odrasle životinje na imanju je već i mnogo mladih pa je radost bila još veća. Običaj traženja pisanica u sijenu oduvijek je veselila djecu pa ni mi nismo propustili tu tradiciju. Četiri učenika bila su brza i pisanice su ponijeli kući.

Na kraju sela nalazi se i šuma. Stigli smo brzo jer su traktor i prikolica bili rezervirani samo za nas. Domaćin je učenike upoznao s nekoliko vrsta stabala (hrast, javor, grab, glog, lipa), uspjeli smo vidjeti još i nešto proljetnica, a zatim je uslijedio mali kviz i igra u šumi. Mnoge aktivnosti, edukativni program, svježi zrak, puno kretanja, fini ručak i - došlo je vrijeme za poći kući u Breganu…s punom kutijom pisanica…jer Uskrs je pred vratima!

učiteljica Vlasta Vereš

objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 4. 2022. 14:58

Po šumi, širom, bez staze, puta, Ježurka Ježić povazdan luta

Učenici 1. razreda bili su u Zagrebačkom kazalištu lutaka na predstavi Ježeva kućica i likovnoj radionici pod vodstvom lutkarsko-likovne pedagoginje Ive Lipovac.

Kao i uvijek lutkarsko-likovna radionica kreativna je nadopuna predstavi gdje učenici uz pomoć mašte te škara, ljepila, papira i ostalih materijala izrađuju likove iz predstave. Ovoga puta to su bili jež i lisica. Zadovoljstvo na licima prvašića pokazalo je da je radionica bila vrlo uspješna, zabavna i edukativna te je učenicima obogatila kazališni doživljaj.

Priča u stihovima o simpatičnome Ježu koji voli svoj skromni dom više od ičega na svijetu, pretočena je u likovno i glazbeno atraktivnu lutkarsku predstavu koju su učenici odgledali s velikim zanimanjem, a dugi pljesak na kraju samo je potvrdio kako bi ovakvih događanja trebalo biti češće.

učiteljica Vlasta Vereš

objavio: Igor Matijašić  datum: 31. 3. 2022. 13:20

Prvašići posjetili Agrocentar u Bregani

Učenici 1. b ovoga su petka posjetili su Agrocentar u Bregani (vezano uz nastavu PiD-a i proljeće). Upoznali su se s vrstama sjemenja kao i načinom sjetve. Saznali su što su lukovice i kako se sade. Presadnice cvijeća i ruža vrlo su ih se dojmile.

Sa zanimanjem su promatrali alate koji se koriste u vrtu i voćnjaku osobito u proljeće. Kao pravi mali ekolozi upoznali su se sa prirodnim načinima prihrane biljaka kao i korištenje prirodnih materijala za vezanje biljaka kao što su špaga i rafija. Razgovarali smo i povezivali njihovo iskustvo koje su već naučili o plastici i njenoj štetnosti za okoliš.

Ovo je bilo jedno vrlo lijepo i poučno iskustvo, na veliku radost učenika i učiteljice.

učiteljica Greta Mahović

objavio: Igor Matijašić  datum: 27. 3. 2022. 21:32
» Arhiva naših vijesti

Društvene mreže

Fotografija tjedna

Erasmus+ u Barceloni

Anketa (mala)
Kako podnosiš ljetne vrućine?

Ispis statistike od 1. 1. 2015.