preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Knjižnica/Školski list

Projekti

Web stranice

Škola na radiju

vijesti

Erasmus dani na informatici

Na satovima informatike s učenicima sedmih i osmih razreda održane su prigodne radionice budućnosti u sklopu Erasmus + tjedna. Razgovarali su o kreativnosti modernog vremena, bojimo li se budućnosti s umjetnom inteligencijom i donosi li nam AI koristi ili probleme. Cilj radionica bio je pomoći učenicima pronaći odgovore na sve izazove koje nam donosi moderno vrijeme i stvarnost uz AI.

Neki od izazova nisu u skladu s očekivanjima, mentalnim i tjelesnim obrascima, predrasudama i pretpostavkama. Kakva je budućnost koja nas čeka? Učiteljica je pokazala učenicima primjere moderne umjetne inteligencije sa svim pozitivnim i negativnim stranama koje je prate. Dala je učenicima pogled na budućnost koja više nije tako daleka jer informatička tehnologija eksponencijalno napreduje. Nakon predavanja, učenici su imali kratku provjeru svojih zapažanja o temi o kojoj su s velikim zanimanjem slušali.

Pitanja učenika bila su ista u svakom razredu: Hoće li AI preuzeti cijeli svijet? Mogu li planirati svoju budućnost ili je sve oko nas neizvjesno? Hoće li umjetna inteligencija biti inteligentnija od nas? Hoće li računala zavladati svijetom? Radionice su završili debatom o etičkim izazovima AI, a imali su i kratki istraživački zadatak koji su uspješno riješili.

učiteljica Sanja Barbarić

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 25. 10. 2024. 07:57

Učenici 3. b izradili hotel za kukce

Povodom Erasmus dana u Bregani učenici 3. b razreda su na satu hrvatskog jezika čitali priču Drvce za kukce koja ih je potaknula na razmišljanje o očuvanju i zaštiti korisnih kukaca važnih za okoliš. Nakon odgledanog videa, učenici su dobili upute kako izraditi hotel za kukce. U prirodi su tražili materijale pogodne za izradu hotela. U školu su donijeli šuplje trave, bambus, cigle, koru drveta i debla koja su sami bušili. Zajedno su sve to posložili u drvenu kućicu. Hotel smo smjestili na najbolje mjesto, u blizinu školskog cvjetnjaka prepunog začinskog i ljekovitog bilja.

Kućica će bubamarama, pčelicama, različitim vrstama paukova, solitarnim pčelama, osolikim muhama, osama, razvojnim oblicima leptira, uholažama  i mnogim drugim vrstama kukaca pružiti idealan zaklon i skrovište od niskih temperatura zimi, a ljeti idealno mjesto za život i razmnožavanje i tako povećati njihovu brojnost u vrtu. Stvoreno stanište će  učenicima pomoći da kukce okupe na jednom mjestu i tako ih lakše promatraju.

učiteljica Zvjezdana Malović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 23. 10. 2024. 07:34

Upoznavanje sa španjolskim obrazovnim sustavom

Učiteljice Andreja Vlahović Gabriša i Nikolina Vidović provele su protekli tjedan na praćenju rada u školi Colegio Santa María de los Volcanes u gradu Arrecife na španjolskom otoku Lanzarote koji je dio Kanarskog otočja. Praćenje rada organizirano je u sklopu Erasmus projekta te je financirano sredstvima Europske unije.

Učiteljice su se pobliže upoznale sa španjolskim obrazovnim sustavom, ali i načinom rada u školi koja radi po programu inovativnih škola Nazaret Global Education. Četrdesetak škola provodi Nazaret program, a nalaze se u Španjolskoj, Brazilu, Kamerunu, Indoneziji, Ekvadoru, Kolumbiji, Paragvaju i Australiji. Najvažnija načela poučavanja u Nazaret školama jesu autonomija učenika, projektna nastava te prilagođavanje nastave različitim tipovima inteligencija kod učenika. Nastava pojedinih predmeta (glazbeni, priroda, tjelesni) odvija se isključivo na engleskom jeziku od najranije dobi učenika. U jednoj školskoj zgradi nastava je organizirana na trima razinama – predškolski program za djecu od treće do šeste godine; osnovna škola za učenike u dobi od šest do dvanaest godina te srednja škola u dobi od 12 do 16 godina.

Na praćenju rada sudjelovale su i učiteljice iz Njemačke i Finske te je to bila izvrsna prilika za razgovore o nastavnim metodama i dijeljenje primjera dobre prakse, ali i usporedbu različitih obrazovnih sustava. Španjolski kolege, ali i učenici, srdačno su nas dočekali, potrudili se da se osjećamo kao doma te su spremno odgovarali na naša pitanja. Zanimljivo je da se nastava održava i u većim grupama od 50-ak učenika za koje je zaduženo troje učitelja koji timski organiziraju projekte i nastavu. Kako bismo upoznale kulturu života ljudi na otoku vulkanskog porijekla, učenici su nam pripremili radionice tradicionalnih kanarskih jela, sportova, glazbe i plesa. Posjetile smo i nacionalni park Timfanaya, vulkansku „špilju“ Cueva de Los Verdes te otočić La Graciosa. Jedinstveni vulkanski krajolik okružen plavim oceanom impresivan je, ali surov te gotovo da nema drveća, a od poljoprivrede bave se uzgojem vinove loze i krumpira.

Tijekom praćenja rada stekle smo mnogo znanja i upoznale se s inovativnim metodama poučavanja. Također, stekle smo poznanstva za buduće suradnje, a ovo će iskustvo svakako pridonijeti poboljšanju kvalitete nastave u Bregani.

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 14. 10. 2024. 07:19

Učiteljice Andreja i Nikolina odlaze na Kanare

Treću godinu zaredom OŠ Milana Langa uključuje se u mobilnosti kroz Erasmus projekte. Prve će na put učiteljice engleskog jezika Andreja Vlahović Gabriša i Nikolina Vidović koju su i „zakotrljale“ cijelu europsku priču škole u Bregani.

Krajem tjedna naše učiteljice odlaze na praćenje rada u školu Colegio Santa María de los Volcanes u gradu Arrecife na španjolskom otoku Lanzarote, koji je dio Kanarskog otočja. Tijekom dolazećih dana imat će priliku usporediti naš i španjolski obrazovni sustav, razgovarati s kolegama te pratiti nastavu. Također, učit će o kulturi i načinu života na otoku vulkanskog podrijetla, što će uvelike koristiti učiteljici Andreji u planiranju nastave španjolskog jezika koji je od ove godine uveden kao izborni predmet u našoj školi.

Učiteljici Andreji i Nikolini želimo sretan put – vjerujemo da će novo iskustvo sasvim sigurno pomoći dodatnoj kvaliteti rada škole!

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 2. 10. 2024. 08:57

Završen i naš drugi Erasmus projekt

Posljednjeg dana kolovoza službeno je završen naš drugi Erasmus+ projekt, prvi u sklopu dobivene akreditacije pod nazivom "e-Lang - iskorak u digitalnu budućnost". Nastavili smo raditi na digitalnom opismenjivanju i jačanju kompetencija učenika i učitelja, a po prvi put smo organizirali i učeničku mobilnost. Tako je petero učitelja naše škole pohađalo tečajeve u Valenciji (Suzana Kos, Natalija Hrenek Prosoli i Ivančica Otmačić) i Rimu (Zvjezdana Malović i Sanja Barbarić) s naglaskom na digitalne novosti, umjetnu inteligenciju te razvijanje svijesti o održivosti i kombiniranju digitalnih alata u stvaranju  nastavnih sadržaja za nove generacije učenika. Troje učitelja (Maja Pritišanac Jug, Aleksandra Gudlin Mićić i Tomislav Mićić) išli su u Ljubljanu u Osnovnu školu Martina Krpana gdje su promatrali kako rade slovenski kolege, vidjeli su kako se provodi fit pedagogija u nastavi različitih predmeta te su imali prilike usporediti opremljenost naših dviju škola, usporediti i uočiti što bismo mogli poboljšati po uzoru na bliske nam susjede. Osim navedenog, osmero učenika 8.b razreda (sad već srednjoškolci) pripremalo se cijelu godinu za odlazak u Madrid u Colegio de Nuestra Señora del Sagrado Corazón. Sve ove aktivnosti doprinijele su jačanju europske dimenzije škole, osnaživanju učiteljskih i učeničkih kompetencija na čemu smo počeli raditi tijekom našeg prvog projekta i nastavljamo i dalje planiranjem aktivnosti našeg trećeg projekta koji je započeo u lipnju. Sve aktivnosti financirane su sredstvima Europske unije i jako smo ponosni što smo na popisu akreditiranih ustanova u našoj zemlji.

A što smo sve radili i gdje smo sve bili te sve aktivnosti koje smo proveli kao rezultat mobilnosti možete vidjeti na stranici našeg projekta https://sites.google.com/view/e-langbregana/home

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 5. 9. 2024. 07:33

Tim za projekte nudi europski iskorak

U sklopu unapređenja rada naše škole i u okviru razvojnog plana u OŠ Milana Langa djeluje Eramsus tim koji je ove godine integriran u školski Tim za projekte, jedan od timova koji su zaduženi za predlaganje i provođenje novih ideja, projekata, zamisli i aktivnosti s ciljem konstantnog poboljšanja kvalitete rada u našoj školi.

Na uvodnom sastanku Tima za kvalitetu svaki član je imenovan nositeljem jednog tima, a uz Projektni tim tu se nalaze i Tim za kulturu i klimu škole, Tim za krizne situacije i odnose s javnošću, Eko tim, Tim za digitalne alate, Tim za suradnju sa zajednicom, Tim za pružanje prve pomoći, Tim za čuvanje tradicije, Tim za pedagošku podršku i stručno usavršavanje i Tim za lokalne terenske nastave.

Voditeljica Tima za projekte Andreja Vlahović Gabriša iznijela je presjek dosadašnjih aktivnosti, analizu rada i plan za ovu i sljedeću školsku godinu – provođenje prve mobilnosti učenika naše škole u Španjolsku (škola domaćin je Nuestra Señora del Sagrado Corazón u Madridu), izbor učenika za drugu mobilnost učenika u školskoj godini 2024./25. te traženje nove partnerske škole i izbor učenika za mobilnost u školskoj godini 2025./26..

Naš prvi Eramsus+ projekt „Učenici za učitelje 21.stoljeća – digitalizacija i modernizacija nastave“ obuhvaćao je mobilnosti učitelja – strukturirane tečajeve nakon kojih su učitelji sudionici mobilnosti provodili aktivnosti s ciljem poboljšavanja digitalne pismenosti učitelja i učenika.

Naš drugi projekt „eLang – iskorak u digitalnu budućnost“  nastavio je rad na tom cilju kao i na jačanju jezičnih kompetencija, a novina je ta da su u ovom projektu osim tečajeva učitelji naše škole promatrali rad svojih kolega u inozemstvu (job shadowing) i da su učenici uključeni u grupnu mobilnost učenika. S tim iskustvom tim nastavlja raditi prvenstveno na ostvarenju ciljeva zadanih u Europskom razvojnim planu s posebnim naglaskom na jačanje eko dimenzije škole u idućem projektu. Analiza rada svih timova planirana je za početak nove školske godine, no Tim za projekte ima iza sebe već jedan uspješno realiziran europski projekt i drugog privodi kraju 31. 8. 2024, a treći započinje uskoro te rad nikada ne prestaje i nastavljamo neumorno dalje.

https://sites.google.com/view/e-langbregana/home

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 11. 7. 2024. 10:25

Goosechase s 4. b

Zadnji tjedan nastave nije bio razlog da stanemo s aktivnostima i poučavanjem o ekološkim temama i klimatskim promjenama čiji smo svjedoci posebice posljednjih dana.

Na početku sata učenici su pogledali kratki videozapis o utjecaju klimatskih promjena na naš planet, a potom smo razgovarali o posljedicama te prevencijskim mjerama. Učenici su bili vrlo dobro upućeni u razvrstavanje otpada i što sami možemo učiniti kako bismo usporili negativne posljedice klimatskih promjena. Govorili smo kako više nismo u eri globalnog zatopljenja, već je došlo do pregrijavanja, a naš planet doslovno „kuha“.

Nakon toga, učenici su podijeljeni u skupine te su odradili aktivnost u Goosechaseu u školskome dvorištu vezanu uz sve ono o čemu smo prethodno razgovarali, a naglasak je bio na promišljanu zelenog uz kreativne zadatke. Učenici su uspješno odradili sve zadatke te ih je posebno veselilo kada smo gledali njihove uratke te zajedno komentirali odrađeni zadatak, čime smo utvrdili nastavnu jedinicu koju smo obrađivali – Mislimo zeleno.

Ova radionica s učenicima odrađena je kao aktivnost koja se provodi u svrhu postizanja ciljeva zadanih u okviru teme Erasmus+ školskog tima te edukacije na kojoj smo kolegica i ja zajedno sudjelovale u Valenciji u ožujku 2024. godine.

knjižničarka Ivančica Otmačić

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 1. 7. 2024. 09:39

Predstavljanje mobilnosti na samoborskom radiju

Učenici 8.b razreda (Adrian Hrastinski, Mihael Regović, Emma Antonia Setnik i Gabriela Tamajo) i razrednica Andreja Vlahović Gabriša gostovali su na Radiju Samobor kako bi predstavili mobilnost učenika u sklopu projekta eLang – iskorak u digitalnu budućnost. To je prvi projekt OŠ Milana Langa u sklopu dobivene akreditacije, a naš drugi Erasmus+ projekt financiran sredstvima Europske unije. U sklopu ovog projekta prvi put je osim mobilnosti učitelja ostvarena i mobilnost učenika u madridsku školu Nuestra Señora del Sagrado Corazón.

Nakon predstavljanja mobilnosti učiteljima naše škole te učenicima i svima zainteresiranima u našoj školi, učenici su posjetili Radio Samobor kako bi prenijeli svoje dojmove s ostvarene mobilnosti. Spomenuli smo i projekt Građanin i sudjelovanje na državnoj smotri Građanskog odgoja i obrazovanja na kojoj su učenici predstavili projekt „Plitvice za sve učenike“. Ovo je bila iznimno uspješna godina za 8.b razred s puno ostvarenih aktivnosti i sad preostaje još samo jedna  - upis naših osmaša u srednju školu.

Sretno svima!

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 25. 6. 2024. 12:30

Osam dana Madrida

Prošloga petka učenici koji su u svibnju sudjelovali na mobilnosti u Madridu održali su predavanje u holu školu zainteresiranim učenicima. Okupljeno mnoštvo imalo je prilike iz prve ruke čuti kako su učenici proveli osam dana u Madridu u pratnji učiteljica Andreje Vlahović Gabriše i Nikoline Vidović.

Tia, Dorotea i Adrian predstavili su školu domaćina i aktivnosti kojima su se bavili tijekom nastave. Također, predstavili su muzeje Reina Sofia i Museo del Prado koje smo posjetili nakon nastave.

Gabriela, Mihael i Patricia predstavili su Madrid očima turista. Učenicima su približili turistička mjesta koja su posjetili od kojih su posebno izdvojili stadion Santiago Bernabeu, tržnicu El Rastro i zoološki vrt grada Madrida.

Za kraj, Emma i Marina održale su prezentaciju o obavezama učenika koji sudjeluju na mobilnosti te su vrlo detaljno učenicima predstavile što trebaju učini prije, za vrijeme i nakon mobilnosti kako bi svi oni koji se namjeravaju tek prijaviti znali što ih očekuje. Učiteljica Andreja Vlahović Gabriša objasnila je razliku između hrvatskog i španjolskog školskog sustava te istaknula kako smo uspješnom suradnjom sa školom domaćinom stvorili dobre temelje za ponovni odlazak u Madrid.

Nakon izlaganja prezentacija, učenici su imali prilike postaviti pitanja, a za sami kraj okupljeni su imali prilike čuti i pokoju anegdotu s puta.

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 19. 6. 2024. 07:55

Dođite na predstavljanje prve mobilnosti učenika

Pozivamo vas na predstavljanje našeg prve mobilnosti učenika u sklopu projekta eLang - iskorak u digitalnu budućnost sutra (petak, 14. lipnja) u holu škole u 18 sati i 20 minuta.

Projektne aktivnosti, slobodno vrijeme i obilaske muzeja u Madridu predstavljaju učenici 8. b razreda - Emma, Tia, Patricia, Dorotea, Marina, Mihael, Adrian i Gabriela.

Pozivnica vrijedi za sve zainteresirane učenike, djelatnike škole, roditelje...

Dođite!

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 6. 2024. 07:55

Odobrena europska sredstva za našu školu

Agencija za mobilnost i programe EU prihvatila je projektni prijedlog naše škole „e-Lang – iskorak u digitalnu budućnost“ te odobrila bespovratna sredstva u iznosu 21.722,00 EUR. Podsjećamo, škola u Bregani je akreditirana Erasmus ustanova do 2027. godine, a u ovoj su godini prvi put na mobilnosti bili i učenici (putovanje u Madrid).

Erasmus tim iz Bregane pod vodstvom projektne koordinatorice Andreje Vlahović Gabriše, učiteljice engleskog jezika, spremno čeka nove europske izazove...

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 24. 5. 2024. 08:27

Završena prva mobilnost naših učenika

Učenici 8. b razreda OŠ Milana Langa - Tia, Adrian, Emma, Dorotea, Patricia, Gabriela, Mihael i Marina u pratnji učiteljica Andreje Vlahović Gabriše i Nikoline Vidović priveli su svoju Erasmus+ mobilnost u Madridu kraju. Nastava je bila organizirana u dvojezičnoj školi Nuestra Señora del Sagrado Corazón. Učiteljice su koordinirale provedbu aktivnosti u školi i organizirale popodnevno slobodno vrijeme učenika koje je bilo ispunjeno raznim kulturnim, povijesnim i zabavnim aktivnostima.

U srijedu su učenici imali sat konverzacije engleskog jezika s kanadskim lektorom gdje su se još pobliže upoznali sa španjolskim kolegama i podijelili zanimljivosti o sebi. Tijekom sata glazbenog pripremali su izvedbu tradicionalne hrvatske pjesme 'Tiček stoji pod oblokom' koju će izvesti u petak. Na satu španjolskog jezika govorili su o autizmu s obzirom na to da je škola referentni centar za učenike s autizmom. Poslijepodne su posjetili zoološki vrt u Madridu gdje su vidjeli plamence, žirafe, slonove, nosoroge i mnoge druge životinje. Obradovali su se paunovima i zečevima koji su slobodno šetali područjem zoološkog vrta.

U četvrtak su učenici imali organiziran cjelodnevni izlet vlakom u Alcalá de Henares, obližnji grad udaljen 40-ak kilometara od Madrida. Ovaj grad je rodno mjesto Miguela de Cervantesa, najvećeg španjolskog književnika. Učenici su prošetali gradom, posjetili Cervantesovu rodnu kuću i slikali se na klupici sa Don Quijoteom i Sanzo Panzom. Posjetili su i sveučilište u gradu koje je jedno od najstarijih sveučilišta u Europi. Glavni trg u gradu također nosi Cervantesovo ime i njegov se kip nalazi na sredini trga.

Posljednji dan mobilnosti, petak, započeli su vježbama razgibavanja na satu tjelesnog. Učenici su na satu informatike dovršili svoje prezentacije. Nakon toga učili su tradicionalne španjolske plesove flamenco i bachata. Na završnoj ceremoniji izveli su pjesmu 'Tiček stoji pod oblokom', a na klaviru ih je pratila Emma te su zaslužili gromoglasan pljesak svojih španjolskih kolega. Podijeljeni su im certifikati za odslušane sate nastave u španjolskoj školi. Poslijepodne su posjetili muzej Reina Sofia u kojem se nalazi slavna Picassova slika Guernica. Također, vozili su se turističkim busom po centru Madrida.

Sretno su se vratili kući u subotu, bogatiji za nova znanja, nova poznanstva, nova iskustva i nove uspomene.

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 5. 2024. 10:30

Eko radionica u Grdanjcima

Prošloga je tjedna u Područnoj školi Grdanjci održana Eko radionica koju su proveli djelatnici poduzeća Komunalac Samobor. Djelatnike poduzeća pozvale su članice Erasmus tima Ivančica Otmačić i Natalija Hrenek Prosoli s ciljem da prodube ekološku dimenziju Erasmus projekta naše škole te da učenici osvijeste da i oni od rane dobi mogu utjecati na vlastiti ekološki otisak.

Učenici su na zabavan i primjerena način edukativnim animiranim filmom “Tko prirodu bira, otpad reciklira“ usvojili i ponovili u koji spremnik baciti otpad. Naučili su razliku između smeća i otpada. Učenici su kroz natjecateljsku igru odvajanja otpada utvrdili naučeno. Najviše problema pri razvrstavanju stvarala im je PET ambalaža koju će sada zasigurno svrstavati u pravilan spremnik.

Kako bi se u svakome trenutku prisjetili naučenoga učenici su kućama ponijeli edukativne slikovnice. Ovakve hvale vrijedne radionice omogućuju učenicima usvajanje znanja i vještina, a svo iskustvo, znanje i navike koje učenici njima steknu samo produbljuju kroz život i postaju odgovorni građani.

učiteljica Natalija Hrenek Prosoli

 

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 5. 2024. 10:13

Mislimo zeleno

S ciljem prenošenja stečenog znanja u okviru Erasmus+ mobilnosti danas su učenici 6.a razreda imali prilike učiti o klimatskim promjenama zajedno sa školskom knjižničarkom.

Na početku nastavnog sata upoznali smo se s deset činjenica o globalnoj klimi, zatim smo porazgovarali o klimatskim promjenama i što mi kao pojedinci možemo učiniti, a potom je uslijedio najzabavniji dio sata. Učenici podijeljeni u skupine trebali su primijeniti stečeno znanje te uz pomoć digitalnog alata Goosechase riješiti zadatke potjere simbolično nazvane Mislimo zeleno. Učenici su kroz interaktivnu aktivnost pokazali da mogu pametno reciklirati, čuvati svoj okoliš, prepoznati opasnosti i zagađivače okoliša, prenijeti svoje znanje drugima u najtežem zadatku (Reći ću ti što mislim) te uživati u čistoj prirodi.

Učenici su s oduševljenjem odradili aktivnost, a posebno im se svidjelo kada smo zajedno pregledali sve odrađene zadatke i izabrali one najkreativnije.

Dinamičan i zabavan sat ekološke dimenzije osmišljen za učenike uz korištenje digitalne tehnologije, ali i kretanje u školskom dvorištu bio je pun pogodak za sve!

knjižničarka Ivančica Otmačić

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 10. 5. 2024. 13:37

Pregršt aktivnosti u Madridu

Učenici 8. b razreda - Tia, Adrian, Emma, Dorotea, Patricia, Gabriela, Mihael i Marina ovaj su tjedan na Erasmus+ mobilnosti u Madridu u Španjolskoj.

Po dolasku u Madrid prvi je dan bio posvećen kulturnim aktivnostima. Učenici su prošetali užim, povijesnim dijelom grada i vidjeli glavne znamenitosti grada kao što su Plaza Mayor, Puerta del Sol i Puerta de Alcalá. Prijepodne su prošetali popularnim nedjeljnim sajmom koji se zove El Rastro gdje su mogli kupiti prigodni suvenir. Poslijepodne su posjetili najljepši park u centru Madrida, El Retiro i prošetali njime. Zatim su posjetili španjolski nacionalni muzej Prado gdje su mogli vidjeli umjetnička djela Carravagia, Goye, Velasqueza i mnogih drugih poznatih umjetnika.

U ponedjeljak su ih srdačno dočekali njihovi španjolski kolege koji su pripremili prezentaciju o španjolskom obrazovnom sustavu i odsvirali flamenco dobrodošlice, a uslijedio je nastup školskog zbora. Naši su se učenici i učiteljice predstavili i ukazali na razlike španjolskog i hrvatskog obrazovnog sustava i počastili su djecu poznatim hrvatskim slasticama - Bajaderama, Napolitankama i Kiki bombonima. Uslijedili su prvi satovi na kojima su se učenici upoznavali na zanimljiv i aktivan način pokretom i igrom. Na satu glazbenog okušali su se u sviranju udaraljki. Poslijepodne smo posjetili Kraljevsku palaču i katedralu Almudena.

U utorak su učenici radili prezentacije o svom boravku u Španjolskoj u raznim digitalnim alatima kao što su Canva, PowerPoint i Google prezentacije i aktivno surađivali sa španjolskim kolegama. Igrali su odbojku sa španjolskim kolegama u školskom dvorištu zahvaljujući ugodnim madridskim temperaturama. Poslijepodne smo posjetili slavni madridski stadion Santiago Bernabeu kraljevskog kluba Real Madrid.

Veselimo se novim aktivnostima koje nas još tek očekuju u Madridu!

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 8. 5. 2024. 14:09

Mobilnost naših učenika - put u Madrid

Osmero učenika 8. b razreda naše škole - Adrian Hrastinski, Tia Igrec, Dorotea Nider, Patricia Nider, Mihael Regović, Emma Antonia Setnik, Gabriela Tamajo i Marina Vapnar ovoga vikenda krenulo je put Madrida na prvu mobilnost učenika naše škole u sklopu dobivene akreditacije i projekta e-Lang - iskorak u digitalnu budućnost. Riječ je o Erasmus+ projektu, financiranom iz sredstava Europske unije.

Učenici će u pratnji učiteljica Andreje Vlahović Gabriša i Nikoline Vidović tjedan provesti u madridskoj školi Nuestra Señora del Sagrado Corazón gdje će razvijati svoje jezične i digitalne vještine i upoznati bogatu povijest Madrida, njegove znamenitosti i družiti se sa svojim španjolskim kolegama i učiti na jedan nov i zanimljiv način.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 6. 5. 2024. 13:24

Vječni grad kao vječna inspiracija

Svi putevi vode u Rim“, kaže stara izreka. Omnes viae Romam ducunt. Jedan je put tako odveo učiteljicu informatike Sanju Barbarić i učiteljicu razredne nastave Zvjezdanu Malović na mobilnost u sklopu novog Erasmus + projekta OŠ Milana Langa, e-Lang. Tečaj u Rimu zvao se Agenda 2030.: ICT alati za održivi razvoj. Na konferenciji Ujedinjenih naroda o održivom razvoju održanoj u New Yorku 25.  rujna 2015. 150 svjetskih čelnika usvojilo je novi Program globalnog razvoja do 2030. (Agenda 2030.). U okviru tog plana i programa doneseno je 17 ciljeva održivog razvoja.

Tečaj Erasmus+ mobilnosti trajao je od 1. travnja do 6. travnja 2024. u samom užem dijelu grada Rima, nedaleko od čuvenog Rimskog foruma.

Cilj tečaja bio je osvijestiti učitelje o temeljnim vrijednostima UN-ove agende za održivi razvoj do 2030. godine. Ključne riječi bile su: održivost, interkulturalnost i globalno građanstvo. Tečaj je omogućio učiteljima da po povratku u svoje učionice približe globalne ciljeve i lakše angažiraju učenike i studente u tom smjeru. Pri tome, za poboljšanje učenja i kompetencija učenika mnogostruko i učinkovito koristiti će digitalne tehnologije.

Kroz radionice svakoga dana sudionici tečaja upoznali su globalne ciljeve i kako učinkovito planirati i provesti aktivnosti u skladu s UN agendom za održivi razvoj do 2030. Na tečaju sudjelovalo je 9 polaznika. Uz učiteljice naše škole, tu su bili još i učitelji iz  Latvije, Rumunjske i Španjolske.  

Prvi dan je bio dan upoznavanja s novim radnim kolegama i voditeljicom grupe, predavačicom dr. Christine Contrada. U grupi od 9 sudionika, našle su se dvije učiteljice razredne nastave, učiteljica informatike,  dvije profesorice engleskog jezika, dvije profesorice matematike, profesor u strukovnoj školi i voditeljica grupe za odnose s javnošću na Fakultetu Kaunas Sveučilišta u Vilniusu. Učiteljica Sanja i Zvjezdana bile su jedine iz Hrvatske i predstavile kratkom prezentacijom rad naše škole. Kroz prezentaciju pokazale su ljepotu  kraja, znamenitosti Samobora i Bregane, mnoge aktivnosti u kojoj sudjeluje OŠ M. Langa, i svoj rad. Sudionici su bili oduševljeni mnogim projektima i danima koji se obilježavaju u školi u Bregani, te povezanošću škole s lokalnom zajednicom. Idućih dana nastavilo se s postavljanjem i dijeljenjem osobnih i profesionalnih ciljeva, dijeljenjem iskustava sudionika i procjena potreba pojedinih škola i okruženja u kojima se škole nalaze. Svaki dan je bio novi izazov za sve sudionike.

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 25. 4. 2024. 07:02

Nastava u slovenskoj školi

Naši učitelji/ce Aleksandra Gudlin Mićić, Maja Pritišanac Jug i Tomislav Mićić u sklopu Erasmus programa, a u ovom slučaju job shadowing, od 24.3. do 29.3.20024. boravili su u Ljubljani, prijestolnici Republike Slovenije, u OŠ Martina Krpana.

Dočekala nas je koordinatorica Anja Kocmur, učiteljica kojoj je taj tjedan bio i zadnji tjedan u toj školi. Ona nas je uvela u raspored petodnevnih aktivnost u školi. Prvi smo dan svo troje pratili nastavu posvećenu fit pedagogiji. Fit pedagogija je integrirana strategija podučavanja koja se temelji na učenju kroz pokret. Način učenja je igra koja promiče radost, prijateljstvo, suradnju. Djeci se stavlja određeni zadatak i potiče ih se da sami traže rješenje, da razmišljaju i pokušavaju na različite načine, da uče na pogreškama, istražuju vlastite sposobnosti. Djeca su cijelo vrijeme aktivna, motiviranija su, jako uživaju. Ne ističe se neuspjeh, već važnost malih uspjeha. Promatrali smo kako to funkcionira u nastavi engleskog jezika i matematike kod nižih razreda te na satu slovenskog jezika kod viših. Djeci je to zabavno i s veseljem rješavaju zadatke. Zanimljivo je da učiteljice usred sata, kada primijeti da učenicima popušta pažnja, primjenjuju aktivni prekid bilo pljeskanjem, glasanjem, tapkanjem nogama ili trčanjem po hodniku.

Sljedećih dana smo odvojeni pratili nastavu po predmetima. Nastava je većinom klasična, ali uvijek se naglo prekida sat nekim elementom fit pedagogije. Učionice u višim razredima opremljene su velikim pametnim ekranima koji su uvijek u pogonu. U nižim razredima postavljeni su projektori i bijele ploče koje ujedno služe i kao platno za projekciju. Zelenih ploča u školi nema.

Škola je baš rađena prema potrebama učenika i učitelja. Hodnici su široki i puni svjetla. Rasvjeta na hodnicima se pali tek kada netko prolazi. Puno ulažu u ekološko održavanje – svaka učionica, a i na hodniku smo vidjeli, ima kante za recikliranje otpada. Tome je podređena i zdrava prehrana učenika. Za doručak, kako oni kažu malica, jede se ribana mrkva, domaće vrhnje, namaz od povrća. Ručak, na slovenskom kozilo, kuha se svaki dan. Kombinira se meso i povrće. Zanimljivo je da u školi postoji učionica za kulinarsku grupu. Djeca su nam poslije donosila peciva koja su sama ispekla. Učitelji ne jedu u zbornici, već sjede među djecom postižući time i mir za vrijeme jela. A nakon svakog obroka učenici sami pospremaju stolove pod nadzorom svojih dežurnih učitelja. Posao im je olakšan jer svi svoje ostatke hrane nose u kuhinju.

Učionice su im manje nego naše, a opet dovoljno velike. Opremljene su velikim ormarima, kod nižih razreda čitav je zid prekriven pločama od pluta. Nemaju klasične klupe, već svaki učenik ima svoj stol, naravno u nižim razredima su stolovi i stolci prilagođeni njima. Najveća je učionica tehničkog. Ona se sastoji iz dva dijela. U jednom smo vidjeli strojeve za bušenje, rezanje. Pokazali su nam i svoje vlastite radove od drva. Dvorana za tjelesni nije veća od naše, ali je uz nju i mala teretana za učitelje.

U razredima vlada disciplina, učenici hodaju u papučama. Tko ih nema hoda bos. Viši razredi, 7., 8. i 9. u glavnim predmetima (slovenski, matematika, engleski)  dijele se u manje grupe.

Knjižnica je sva u staklu. Podijeljena u dva dijela – za učenike i učitelje. Ali nema stalno radno vrijeme. Malo radi, pa malo ne radi. Ovisi o obavezama knjižničarke.

Primijetili smo da na nastavi nema asistenata. Imaju dvije pedagoginje u školi koje vode računa o djeci s posebnim potrebama, a svojim uredima imaju dio s par klupa i pločom gdje povremeno rade s tom djecom. U pomoć im dolaze i vanjske pedagoginje koje jedan dan u tjednu provedu s jednim od učenika na nastavi.

Posljednji dan ravnateljica Barbara Žitnik Ternovec provela nas je Ljubljanom. "Sreli" smo Prešerna, saznali da muza iznad njegove glave rukom pokazuje na prozor kuće gdje boravila njegova Julija. Obišli smo stari Grad do kojeg vodi žičara, vidjeli Muzej eksperimenata u kojem smo se zabavljali kao mala djeca. I na kraju posjetili srednju Telekomunikacijsko-informatičku školu u kojoj je suprug ravnateljice ujedno i zamjenik ravnateljice, a i profesor povijesti. Na njegovom satu upoznali smo se s digitalnim alatima. Proveo nas kroz školu, pokazao nam teretanu za profesore i učenike, opremljene telekomunikacijske i informatičke učionice….

Ovo je tek mala slika onoga što vidjeli i doživjeli. Učitelji su ljubazni, vedri. Vratili smo se u Breganu puni dojmova. Pozitivnih. Doista vrijedi upoznati njihovo školstvo koje se nosi i s nekim nama sličnim problemima. Ali svoje učenike pripremaju za život.

učitelj Tomislav Mićić

 

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 23. 4. 2024. 08:38

Utiru put sljedećim generacijama

Ovoga utorka osmero učenika 8.b razreda održalo je još jedan u nizu videopoziva sa svojim vršnjacima iz škole Nuestra Señora del Sagrado Corazón. Riječ je o pripremnim aktivnostima u sklopu projekta "eLang - iskorak u digitalnu budućnost". To je naš drugi Erasmus+ projekt, prvi u sklopu dobivene akreditacije i prvi projekt koji uključuje i mobilnost učenika. Tako će osmero učenika u pratnji njihovih učiteljica Andreje Vlahović Gabriša i Nikoline Vidović u svibnju posjetiti školu u Madridu i razvijati svoje jezične i digitalne kompetencije, upoznati drugačiji obrazovni sustav, različitost kultura pod okriljem Europske unije čiju pripadnost će dodatno osvijestiti putem aktivnosti sa svojim vršnjacima tamo.

Ovaj put su njihovi španjolski kolege pripremili niz prezentacija u kojima su naveli glavne znamenitosti koje ćemo uvrstiti u plan kulturoloških aktivnosti poslije radnog dana u školi - Santiago Bernabeu stadion, Templo de Debod, park Retiro, muzej Prado i mnoge druge. Uz to su predstavili bogatu gastronomsku ponudu Španjolske i glavnog grada - od churrosa koje trebamo otići probati u San Ginés, preko paelle koju ćemo potražiti u nekoj od Arrocerias do tortille i raznih drugih jela. Učenicima su se predstavili i profesor tjelesnog i profesorica glazbene kulture koji provode nastavu na engleskom i naveli neke od aktivnosti koje nas tamo čekaju. Datum puta se ubrzano bliži i uzbuđenje raste dok se odrađuju zadnje pripreme.

S ponosom možemo reći da ova generacija utire put učenicima naše škole koji će na jedan nov način učiti od i zajedno sa svojim europskim kolegama i tako promicati europske vrijednosti i jačati kompetencije potrebne za život u modernom društvu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 18. 4. 2024. 13:33

Valencija – Zelena prijestolnica Europe i novo odredište našeg Erasmus+ tima

U sklopu Erasmus+ projekta članice školskog tima Suzana Kos, Natalija Hrenek Prosoli i Ivančica Otmačić sudjelovale su na tečajevima koji su se održali od 17. 3. do 24. 3. u Valenciji. Oba tečaja dio su tematskog područja i stručnih kompetencija koje obuhvaća naš novi školski projekt e-Lang: iskorak u digitalnu budućnost. Jačanju ponajprije digitalnih kompetencija pristupila je učiteljica Suzana Kos pohađanjem tečaja Blended learning – from remote to face-to face teaching na kojemu je mogla razviti dublje razumijevanje pojma blended learning -  formalnog programa učenja sastavljenog od učenja online i klasičnog učenja upotpunjenog materijalima koji u navedenoj kombinaciji pružaju cjelovito iskustvo učenja. Na samome tečaju upoznala je različite digitalne alate i platforme koji mogu poslužiti u obogaćivanju učeničkog iskustva, ali i načine kako uspješno implementirati takve aktivnosti u nastavu za postizanje postavljenih ciljeva. Svakodnevno upoznavanje s novim alatima, korištenje istih te priprema zadataka i aktivnosti upotpunili su dane tečaja na kojemu je sudjelovalo još 8 polaznika iz Latvije, Njemačke, Nizozemske i Belgije.

Učiteljica Natalija Hrenek Prosoli i školska knjižničarka Ivančica Otmačić prisustvovale su tečaju pod nazivom Teaching for sustainable world: climate change and global citizenship kako bi pokrile ekološku dimenziju našeg školskog projekta. Sam tečaj stavlja naglasak na odgovornost učitelja kako bi osnažili svoje učenike i učinili ih odgovornim građanima koji raspolažu određenim znanjima, kritički promišljaju i aktivno sudjeluju u promjenama koje donosi globalna klimatska kriza. Svakoga dana tečaja upoznavale smo se s posljedicama klimatskih promjena, važnosti aktivnog sudjelovanja pojedinca te smo poučavane znanjima i vještinama o održivom razvoju, globalnoj nepravdi, ekološkom otisku i drugim temama vezanim uz održivi razvoj i klimatske promjene. Provedene aktivnosti uz potrebnu prilagodbu, ali i holistički pristup mogu biti primijenjene u nastavi s učenicima kako bi i oni postali dijelom promjene koju želimo u svijetu. Tečaj je pohađalo 13 sudionika iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Grčke, Njemačke, Finske, Cipra i Švedske.

Oba tečaja ispunila su naša očekivanja te smo unaprijedile svoje komunikacijske i prezentacijske vještine svakodnevno sudjelujući u izvršavanju pojedinačnih i zajedničkih zadataka te predstavljanju istih. Uz stalno aktivno slušanje i govorenje engleskog jezika unaprijedile smo jezične, socijalne i suradničke vještine – stalna suradnja s kolegama različitih kultura, sustava i država naučile su nas poštivanju drugog i drugačijeg, a rad na digitalnim vještinama odvijao se na dnevnoj bazi. Radile smo i na razvoju kritičkog mišljenja povezanog s ekološkim temama i problemima online nastave, rješavanju zadanih problema te argumentiranom raspravljanju gdje usvajamo potrebne vještine za dobro debatiranje, predstavljanje vlastitih ideja, ali i uvažavanje tuđeg mišljenja.

Na samome kraju dodajmo kako smo upoznale predivan mediteranski grad, njegovu bogatu povijest i kulturu, znamenitosti i običaje, a imale smo i neprocjenjivu priliku prisustvovati jednom od najvećih i najznačajnijih španjolskih festivala koji je odvijao upravo u Valenciji. Radi se o festivalu vatre Fallas. Koliko sam grad živi održivost, drži do čistoće i zelenih površina govori podatak da je upravo Valencija ove godine imenovana Zelenom prijestolnicom Europe s preko 400 događaja koji podupiru ekološku osviještenost. Posjetile smo predivne Vrtove Turije nastale u isušenom koritu rijeke koji odišu zelenilom i predivnim mirisom naranči koji osjetite na svakom koraku u gradu, impozantnu Ložu svile, Centralnu tržnicu gdje sve vrvi životom, bojama i mirisima, a raskošna katedrala iz 13. stoljeća čuva Sveti Gral. Nasuprot tradicionalnoj španjolskoj arhitekturi nalazi se najpoznatiji kompleks javnih građevina suvremene Valencije nazvan Gradom umjetnosti i znanosti koji obuhvaća različite atrakcije poput Oceanografskog muzeja, Znanstvenog muzeja, Hemisfere, Agore i dr. Uz predivne i duge pješčane plaže, Valencija nudi i bogatu gastronomsku ponudu, a mjesto je nastanka poznatog specijaliteta paelle koju smo rado kušale. Sve što nismo uspjele obići ili probati, ostavljamo u nadi da ćemo nekom drugom prilikom opet posjetiti ovaj predivan grad i uživati u njegovim čarolijama.

knjižničarka Ivančica Otmačić

 

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 7. 4. 2024. 08:18

Odabir učenika za sudjelovanje u Erasmus+ projektu Vijest ima dokument u privitku

Povjerenstvo za odabir učenika za sudjelovanje u Erasmus+ projektu i odlazak na mobilnost u školskoj godini 2024./2025. nakon završenog selekcijskog postupka donosi ljestvicu poretka koja se nalazi u prilogu.

Kriteriji za odabir učenika bili su:

a) motivacijsko pismo i intervju na engleskom jeziku;

b) obrazovna postignuća (odnosi se na opći uspjeh i zaključnu ocjenu iz engleskog jezika u školskoj godini 2022./2023.);

c) odgojna postignuća (odnosi se na ocjenu vladanja u školskoj godini 2022./2023., pohvalu Razrednog vijeća, odsustvo neopravdanih sati i odsustvo bilješki o neprimjerenom ponašanju);

c) posebna postignuća (odnose se na sudjelovanje na školskoj, županijskoj ili državnoj razini natjecanja te pohađanje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti

d) dodatne bodove učenici ostvaruju ako se školuju po individualiziranom ili prilagođenom programu, ako imaju kronične bolesti, ako imaju samo jednog roditelja, ako su pripadnici nacionalnih manjina ili pripadnici manjinskih vjerskih zajednica.

Zahvaljujemo svim učenicima na prijavi. Čestitke odabranim učenicima!

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 8. 3. 2024. 13:50

Intervju s kandidatima za mobilnost učenika

Pozivaju se učenici koji ispunjavaju uvjete iz poziva učenicima za sudjelovanje u Erasmus+ projektu  i koji su pravodobno dostavili potpune prijave na intervju tijekom kojeg će se testirati njihovo poznavanje engleskog jezika.

Termin intervjua je 5. ožujka (utorak) u Osnovnoj školi Milana Langa prema sljedećem rasporedu:

u 10.00 sati – učenici s prezimenima A – J

u 11.00 sati – učenici s prezimenima K – R

u 12.00 sati – učenici s prezimenima S – Ž

 

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 28. 2. 2024. 08:42

Razgovor ugodni sa španjolskim vršnjacima

Iako su prošli tjedan učenici odmarali i uživali u drugom dijelu zimskog odmora, za Erasmus tim 8.b razreda odmora nema jer su u tijeku intenzivne pripreme za prvu mobilnost učenika u povijesti rada naše škole. U okviru našeg drugog Erasmus+ projekta, financiranog iz sredstava Europske unije u sklopu akreditacije, "e-Lang - iskorak u digitalnu budućnost", osmero učenika i dvije učiteljice pripremaju odlazak u Madrid, u školu "Nuestra Señora del Sagrado Corazón". Ciljevi projekta su jačanje digitalnih i jezičnih vještina učenika upoznavanjem novih digitalnih alata i korištenjem već poznatih alata. Tako su učenici izradili videouratke koristeći alat Flip i predstavili se Španjolcima, a nakon toga su za drugu videokonferenciju pripremili izlaganja o svojoj školi, gradu Samoboru i Hrvatskoj koristeći tri različita prezentacijska alata - Powerpoint, Sway i Google prezentacije.

Španjolski kolege zauzvrat su predstavili svoj grad, Madrid, navodeći najvažnije znamenitosti koje svakako namjeravamo posjetiti nakon završenog radnog dana provedenog u školi. Zasad smo mogli uočiti razlike u obrazovnim sustavima dviju država - naši španjolski vršnjaci idu u srednju školu jer je njihov obrazovni sustav drugačiji.

Učenici u Španjolskoj kreću u osnovnu školu sa šest godina i ona traje do dvanaeste godine. Nakon toga slijedi obavezna srednja škola - od 12 do 16 godina i dvije dodatne godine "bachillerato" - od 16 do 18. U školama se također provodi neobavezna nastava za djecu od 3 do 6 godina - "infantil" koju većina djece pohađa. Ta činjenica nam je bila jako zanimljiva.

S našim španjolskim kolegama dosad smo putem dvije videokonferencije izmijenili dojmove i kontakte, predstavili se i dogovorili plan za iduću videokonferenciju - upotreba digitalnih alata za izradu kvizova - da provjerimo koliko smo zapamtili i pozorno slušali te dogovor oko slobodnog vremena u Madridu - španjolski kolege će pripremiti popis znamenitosti koje vrijedi obići i dati svoje prijedloge za jelo kako bismo ovaj posjet iskoristiti do maksimuma i u obrazovnom i u kulturološkom pogledu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 28. 2. 2024. 08:08

Nove radionice Erasmus tima

Erasmus tim nastavlja rad s nizom radionica usmjerenih na jačanje digitalnih vještina učitelja kako bi oni svoje znanje prenijeli na učenike i time obogatiti njihove digitalne kompetencije. Tako je učiteljica Andreja Vlahović Gabriša nakon radionice o digitalnom alatu Flip održala radionicu o alatu Nearpod. Ovo je jedan zanimljiv i koristan alat koji pregledanje prezentacija pretvara u interaktivno iskustvo gdje učenici sudjeluju i pokazuju koliko prate i razumiju protumačeno gradivo te mogu iznijeti i svoje mišljenje. Alat ima brojne mogućnosti i može se koristiti u nastavi raznih predmeta te svakako predstavlja koristan dodatak radu svakog učitelja.

A da naglasak nije samo na digitalnim vještinama pokazale su učiteljice Zvjezdana Malović i Danijela Horvat koje su obradile temu kreativnosti u nastavi i prisutnim učiteljima pokazale niz metoda koje potiču maštu te za cilj imaju razvijanje drugačijeg pristupa nastavi i obrazovnom procesu. Učiteljica Maja Pritišanac Jug u svojoj je radionici  obradila temu projekata i projektne nastave po koracima te su učitelji na konkretnim primjerima razradili projektnu ideju koristeći SMART metodu.

U planu su nove radionice i u tijeku su pripreme za mobilnosti u sklopu našeg drugog projekta koji radi na jačanju digitalnih i jezičnih kompetencija učitelja i učenika naše škole.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 2. 2024. 08:31

Javni poziv učenicima za sudjelovanje u Erasmus+ projektu mobilnosti Vijest ima dokument u privitku

Kao nositelj Erasmus akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja (akreditacija broj 2022-1-HR01-KA120-SCH-000110307) Osnovna škola Milana Langa objavljuje poziv za sudjelovanje u projektu u okviru programa Erasmus+.

Pravo podnošenja prijave imaju učenici 7. razreda u školskoj godini 2023./2024.

Tekst natječaja i obrasci potrebni za prijavu nalaze se u prilogu.

Rok za podnošenje prijave je 16. veljače 2024. godine.

Za dodatne informacije učenici i roditelji mogu se obratiti koordinatorici projekta (učiteljica Andreja Vlahović Gabriša) i njezinoj zamjenici (učiteljica Nikolina Vidović).

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 3. 2. 2024. 16:21

Video-druženje s učenicima iz Madrida

U sklopu našeg drugog Erasmus projekta, ove godine u tijeku je planiranje i provedba prve mobilnosti učenika. Osmero učenika 8.b razreda snimilo je Flip videouratke u kojima su se predstavili na engleskom jeziku kako bi njihovi španjolski kolege mogli vidjeti tko im dolazi u goste u svibnju. A u srijedu je došlo vrijeme i za prvi videopoziv gdje su učenici uživo razmijenili pozdrave, upoznali se, čuli što vole njihovi kolege iz Madrida i već je dogovorena odbojkaška utakmica te razgled Madrida u sklopu posjeta njihovoj školi u proljeće.

Naši učenici su osim jezičnih vještina nastavili razvijati svoje digitalne vještine, a sad je red na Španjolcima. Već je dogovoren i novi videopoziv s novim zadatcima i temama - naša zadaća je predstaviti našu školu, kraj i zemlju, a isto to planiraju i učenici škole iz Madrida. Puni dojmova i s velikim osmjesima na licu krećemo u veliku europsku avanturu.

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 26. 1. 2024. 11:57

Erasmus+ dani u Bregani

Učenici 7. b i 7. c razreda umjesto uobičajenih nastavnih sati Tjelesne i zdravstvene kulture, Engleskog jezika i Kemije zajedno su sa svojim učiteljima i školskom knjižničarkom odradili aktivnosti kojima su osvijestili važnost očuvanja našeg planeta te obilježili ekološku temu u sklopu Erasmus+ dana.

Na samome početku nastavnog sata u učionici na otvorenom učiteljica Engleskog jezika Nikolina Vidović predstavila je učenicima Erasmus+ projekt te njegove mogućnosti, a nadasve onu o mobilnosti učenika koja sedmaše očekuje sljedeće godine. Nadalje, uvodnim predavanjem školska knjižničarka Ivančica Huđek i učenici porazgovarali su o svemu što mogu sami poduzeti kako bi zaštitili Zemlju te o važnosti odvajanja i recikliranja otpada što je i aktualna tema u našoj zajednici s obzirom na to da smo prešli na novi sustav razdvajanja otpada u listopadu. Potom su učenici na školskom igralištu izvršili zadatke na poligonu koji je za njih postavio učitelj Tjelesne i zdravstvene kulture Igor Kupres, s dodatnim zadatkom nošenja predmeta u određenu kantu za odvajanje otpada. Učenici su tako kroz tjelesnu aktivnost razdvajali otpad noseći ga cilju te ostvarili višestruke ishode.

knjižničarka Ivančica Huđek

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 13. 10. 2023. 14:12

Razmjena iskustava o europskim projektima

Učiteljice Andreja Vlahović Gabriša i Nikolina Vidović prisustvovale su tematskom sastanku korisnika programa Erasmus+ i Europske snage solidarnosti „Može li to malo zelenije?” koji se održao 25. rujna u Šibeniku u organizaciji Agencije za mobilnost i programe Europske unije.

Cilj je sastanka bio korisnicima približiti značenje pojmova zeleno, ekološki i održivo te važnost zelenog prioriteta u projektima Erasmus+ te kako ga ugraditi u projektne aktivnosti.

Predavanje je održao stručnjak za teme održivog razvoja i ekologije, dr. sc. Dražen Šimleša te su sudionici stekli korisna znanja i informacije koje će im pomoći da u projektne prijedloge uključe zelene prakse i aktivnosti koje na inovativan način doprinose zaštiti okoliša.

U drugom dijelu sastanka učiteljice su se sastale s drugim korisnicima iz sektora odgoja i općeg obrazovanja kako bi jedni drugima bili podrška u provedbi projekata. Stečena znanja i razmjena iskustava te ideja olakšat će provođenje budućih projekata Erasmus+ u našoj školi s naglaskom na održivost.

Fotografije su preuzete s mrežnih stranica Agencije za mobilnost i programe Europske unije.

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 28. 9. 2023. 07:26

Erasmus+ predstavljen i roditeljima

Jučer je održan sastanak za roditelje čiji je cilj bio predstavljanje Erasmus+ programa i projektnog puta naše škole. Sastanak je održala Andreja Vlahović Gabriša, učiteljica engleskog jezika i koordinatorica Erasmus+ projekata u našoj školi. Zainteresiranim roditeljima objasnila je što je Erasmus+ program, upoznala ih s ciljevima našeg projekta, osvrnula se na dosadašnje Erasmus+ aktivnosti u našoj školi te najavila što nas očekuje u sljedećem razdoblju, a tiče se mobilnosti učitelja i učenika. Istaknula je prednosti Erasmus+ programa te potaknula sve prisutne na sudjelovanje u Erasmus+ projektima.

učiteljica Nikolina Vidović
  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 15. 6. 2023. 12:22

Poziv za roditelje

Obavijest roditeljima - pozivamo vas na predstavljanje Erasmus+ programa i projektnog puta naše škole ove srijede, 14. lipnja, u 19.10 sati (učionica engleskog jezika – Andreja Vlahović Gabriša).

Roditelji će imati prilike čuti što je Erasmus+ program, što on znači za našu školu, kako se zakotrljala europska priča OŠ Milana Langa, što znači sudjelovati u njoj i kako učenici mogu postati dio navedenog projekta.

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 12. 6. 2023. 08:22

Odobrena sredstva za novi Erasmus+ projekt

Agencija za mobilnost i programe EU poslala je dopis u kojem školu u Bregani obavještava da je prihvaćen naš projektni prijedlog u okviru Erasmus+ programa (Ključna aktivnost 1 - područje odgoja i općeg obrazovanja).

Prihvaćanjem projekta odobren je iznos bespovratnih sredstava - 27.583,00 eura.

Ovo je samo nastavak odličnog međunarodnog djelovanja našeg Erasmus tima kojeg vodi učiteljica engleskog jezika Andreja Vlahović Gabriša. Zahvaljujući ovoj odluci učitelji/ce (i učenici) moći će ponovno putovati u različite europske zemlje te učiti i razmjenjivati ideje s kolegama iz raznih dijelova Europske unije.

Velike čestitke svima koji su sudjelovali u osmišljavanju još jednog uspješnog međunarodnog projekta!

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 6. 6. 2023. 09:26

Nastavljamo s Erasmus aktivnostima

Učiteljice Nikolina Vidović i Andreja Vlahović Gabriša prisustvovale su događanju „U potrazi za uključivanjem“ u organizaciji Agencije za mobilnost i programe EU. U središtu događanja bila je razmjena informacija i dobre prakse o inkluziji kao alatu socijalnog uključivanja osoba s manje mogućnosti u programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti te pregled najvažnijih postignuća hrvatskog sudjelovanja u tim programima tijekom 10 godina članstva u Uniji.

Predavanje kao poticaj za nove međunarodne aktivnosti naše škole…

učiteljica Nikolina Vidović

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 25. 5. 2023. 23:54

Europska priča dobiva nove sudionike

U sklopu našeg prvog Erasmus projekta – „Učitelji za učenike 21.stoljeća – digitalizacija i modernizacija nastave“ učitelji naše škole sudjelovali su na tečajevima u europskim gradovima Dublinu, Firenci i Barceloni na kojima su razvijali svoje kompetencije, jačali znanje engleskog jezika te stjecali poznanstva za neke buduće projekte. Učiteljica Nikolina Vidović započela je našu europsku pustolovinu u travnju kad je s kolegama učiteljima iz Španjolske, Finske, Portugala i Češke na tečaju „The 4Cs – Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools učila o inovativnim i kreativnim metodama koje mogu obogatiti nastavni proces te je te metode po povratku primijenila u radu s učenicima. 

Došao je red i na članove projektnog tima naše škole koji su imali prilike uživati u zanimljivoj i dinamičnoj radionici punoj korisnih ideja te primjera kako obogatiti rad s učenicima, približiti im neke teme na inovativan način te kako razviti njihove vještine kritičkog promišljanja i kreativnost. 

Učitelji su se tako okušali u aktivnostima koje su zahtijevale timski rad, upornost i preciznost te su uvidjeli kako nije uvijek lako slijediti upute i kako ponekad put do uspjeha bude zahtjevniji nego što se to naizgled čini. Dobili su poticajne zadatke koji su pobudili njihov natjecateljski duh i razmišljanje van okvira te su putem video isječaka imali prilike vidjeti koliko je svaki član neke ekipe ili tima bitan te kako je snalažljivost bitna i važna osobina koju treba razvijati. 

Nakon radionice, učitelji su se prepuni dojmova uputili u svoje učionice smišljajući kako sve aktivnosti mogu primijeniti u svom radu, a učiteljica Nikolina planira novu radionicu i za ostatak kolektiva. 

učiteljica Andreja Vlahović Gabriša

  :: opširnije :: 


objavio: Igor Matijašić  datum: 5. 5. 2023. 11:12
» Arhiva naših vijesti    
 


Škola s akreditacijom


Društvene mreže


Fotografija tjedna

Posjet domu za starije

 


Anketa (mala)
Hoće li za Božić biti snijega?




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 1. 2015.

Ukupno: 955812
Ovaj mjesec: 7998
Ovaj tjedan: 573
Danas: 48

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Škola na televiziji





preskoči na navigaciju