Upoznavanje sa španjolskim obrazovnim sustavom
Učiteljice Andreja Vlahović Gabriša i Nikolina Vidović provele su protekli tjedan na praćenju rada u školi Colegio Santa María de los Volcanes u gradu Arrecife na španjolskom otoku Lanzarote koji je dio Kanarskog otočja. Praćenje rada organizirano je u sklopu Erasmus projekta te je financirano sredstvima Europske unije.
Učiteljice su se pobliže upoznale sa španjolskim obrazovnim sustavom, ali i načinom rada u školi koja radi po programu inovativnih škola Nazaret Global Education. Četrdesetak škola provodi Nazaret program, a nalaze se u Španjolskoj, Brazilu, Kamerunu, Indoneziji, Ekvadoru, Kolumbiji, Paragvaju i Australiji. Najvažnija načela poučavanja u Nazaret školama jesu autonomija učenika, projektna nastava te prilagođavanje nastave različitim tipovima inteligencija kod učenika. Nastava pojedinih predmeta (glazbeni, priroda, tjelesni) odvija se isključivo na engleskom jeziku od najranije dobi učenika. U jednoj školskoj zgradi nastava je organizirana na trima razinama – predškolski program za djecu od treće do šeste godine; osnovna škola za učenike u dobi od šest do dvanaest godina te srednja škola u dobi od 12 do 16 godina.
Na praćenju rada sudjelovale su i učiteljice iz Njemačke i Finske te je to bila izvrsna prilika za razgovore o nastavnim metodama i dijeljenje primjera dobre prakse, ali i usporedbu različitih obrazovnih sustava. Španjolski kolege, ali i učenici, srdačno su nas dočekali, potrudili se da se osjećamo kao doma te su spremno odgovarali na naša pitanja. Zanimljivo je da se nastava održava i u većim grupama od 50-ak učenika za koje je zaduženo troje učitelja koji timski organiziraju projekte i nastavu. Kako bismo upoznale kulturu života ljudi na otoku vulkanskog porijekla, učenici su nam pripremili radionice tradicionalnih kanarskih jela, sportova, glazbe i plesa. Posjetile smo i nacionalni park Timfanaya, vulkansku „špilju“ Cueva de Los Verdes te otočić La Graciosa. Jedinstveni vulkanski krajolik okružen plavim oceanom impresivan je, ali surov te gotovo da nema drveća, a od poljoprivrede bave se uzgojem vinove loze i krumpira.
Tijekom praćenja rada stekle smo mnogo znanja i upoznale se s inovativnim metodama poučavanja. Također, stekle smo poznanstva za buduće suradnje, a ovo će iskustvo svakako pridonijeti poboljšanju kvalitete nastave u Bregani.
učiteljica Nikolina Vidović
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |