preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Knjižnica/Školski list

Projekti

Web stranice

Škola na radiju

Vijesti

Vječni grad kao vječna inspiracija

Svi putevi vode u Rim“, kaže stara izreka. Omnes viae Romam ducunt. Jedan je put tako odveo učiteljicu informatike Sanju Barbarić i učiteljicu razredne nastave Zvjezdanu Malović na mobilnost u sklopu novog Erasmus + projekta OŠ Milana Langa, e-Lang. Tečaj u Rimu zvao se Agenda 2030.: ICT alati za održivi razvoj. Na konferenciji Ujedinjenih naroda o održivom razvoju održanoj u New Yorku 25.  rujna 2015. 150 svjetskih čelnika usvojilo je novi Program globalnog razvoja do 2030. (Agenda 2030.). U okviru tog plana i programa doneseno je 17 ciljeva održivog razvoja.

Tečaj Erasmus+ mobilnosti trajao je od 1. travnja do 6. travnja 2024. u samom užem dijelu grada Rima, nedaleko od čuvenog Rimskog foruma.

Cilj tečaja bio je osvijestiti učitelje o temeljnim vrijednostima UN-ove agende za održivi razvoj do 2030. godine. Ključne riječi bile su: održivost, interkulturalnost i globalno građanstvo. Tečaj je omogućio učiteljima da po povratku u svoje učionice približe globalne ciljeve i lakše angažiraju učenike i studente u tom smjeru. Pri tome, za poboljšanje učenja i kompetencija učenika mnogostruko i učinkovito koristiti će digitalne tehnologije.

Kroz radionice svakoga dana sudionici tečaja upoznali su globalne ciljeve i kako učinkovito planirati i provesti aktivnosti u skladu s UN agendom za održivi razvoj do 2030. Na tečaju sudjelovalo je 9 polaznika. Uz učiteljice naše škole, tu su bili još i učitelji iz  Latvije, Rumunjske i Španjolske.  

Prvi dan je bio dan upoznavanja s novim radnim kolegama i voditeljicom grupe, predavačicom dr. Christine Contrada. U grupi od 9 sudionika, našle su se dvije učiteljice razredne nastave, učiteljica informatike,  dvije profesorice engleskog jezika, dvije profesorice matematike, profesor u strukovnoj školi i voditeljica grupe za odnose s javnošću na Fakultetu Kaunas Sveučilišta u Vilniusu. Učiteljica Sanja i Zvjezdana bile su jedine iz Hrvatske i predstavile kratkom prezentacijom rad naše škole. Kroz prezentaciju pokazale su ljepotu  kraja, znamenitosti Samobora i Bregane, mnoge aktivnosti u kojoj sudjeluje OŠ M. Langa, i svoj rad. Sudionici su bili oduševljeni mnogim projektima i danima koji se obilježavaju u školi u Bregani, te povezanošću škole s lokalnom zajednicom. Idućih dana nastavilo se s postavljanjem i dijeljenjem osobnih i profesionalnih ciljeva, dijeljenjem iskustava sudionika i procjena potreba pojedinih škola i okruženja u kojima se škole nalaze. Svaki dan je bio novi izazov za sve sudionike.


Nakon općeg pregleda ciljeva zadanih Agendom 2030, svaki dan tečaja govorilo se o drugačijem globalnom cilju. Za učitelje, najvažniji su ciljevi redom:  broj 3 – zdravlje – osigurati zdrav život i promovirati blagostanje za ljude svih generacija, broj 4 - osigurati uključivo i kvalitetno obrazovanje i promovirati mogućnost cjeloživotnog obrazovanja, broj 10 - smanjiti nejednakost unutar i između država, i broj 13 - poduzeti hitne akcije u borbi protiv klimatskih promjena i njihovih posljedica. Uz nove digitalne alate o kojima su mogli naučiti, sudionici tečaja vidjeli su novu primjenu već onih poznatih.

Voditeljica tečaja pokazala je mnoge web stranice koje su pomoć u primjeni naučenog pri radu s učenicima. Tako je bio jako zanimljiv video u kojem poznati režiser Georg Lucas priča kako je osnovao Obrazovnu zakladu koja služi kao besplatan izvor informacija, nadahnuća i praktičnih strategija za učenje i poučavanje u predškolskoj dobi do 12. razreda.

Svakodnevno se raspravljalo, iznosili su se primjeri dobre prakse, izmjenjivale ideje i planirale aktivnosti usmjerene na tečaj. Na kraju svakog dana promišljalo se i odgovaralo na pitanja: Kako se današnje učenje povezuje s mojim prethodnim učenjem i iskustvom? Kako je ono što sam danas naučio relevantno za mene? Kako je ono što sam danas naučio relevantno za moju školu? Kako će to utjecati na buduće postupke? Koja još pitanja imam? Imam li što komentirati?.... Svatko je mogao predložiti svoje ideje i dati savjete. Svi su mogli sudjelovati u debati i argumentiranom raspravljanju o problemima nastave u učionici i online, o temama iz ekologije i održavanju okoliša. Naučili su kako se uvažava tuđi stav i kritičko mišljenje.

Zadnjeg dana tečaja svi učitelji radili su planove budućeg projekta koje su predstavili drugim sudionicima. Učiteljica Sanja i Zvjezdana planirale su kako će izraditi kotač ljekovitog bilja u školskom vrtu. Pri izradi će se učenici služiti digitalnim alatima (Canva, Padlet, Google alati, Plant idendifikator, 3D painting, Green screen). Radit će rukama i promišljati o utjecaju svog djelovanja na okoliš.

Tečaj je ispunio sva očekivanja i obogatio sudionike novim znanjima i kompetencijama. Unaprijedili smo komunikacijske i prezentacijske vještine. Aktivnim slušanjem i pričanjem na engleskom jeziku poradilo se na jezičnim, socijalnim i suradničkim vještinama. Posebno smo unaprijedili kritičko mišljenje novim spoznajama o klimatskim promjenama.  Svi su upoznali kulturna bogatstva zemalja sudionika i razlike u radu s učenicima. Digitalno okruženje i prakticiranje različitih ICT alata i raznih metoda poučavanja unaprijedit će nastavu. Po povratku u svoje učionice težit ćemo usmjeravanju učenika ka promicanju vlastite dobrobiti, organiziranju klimatskih akcija, promišljanju i provođenju projekata usmjerenih na održivi razvoj u skladu s Agendom UN 2030.   

Tečaj nam je omogućio i upoznati kulturne i povijesne ljepote vječnoga grada. Grad prepun ljepote i povijesti, u kojem svaki kutak krije neki spomenik i impresivnu priču, zauvijek osvaja svakoga tko ga posjeti. Rim bi se moglo razgledavati i upoznavati cijelog života jer taj grad doslovno pršti od znamenitosti i atrakcija. Mi smo nastojale svakoga dana upoznati jednu od njih. I svakoga dana nas je ponovo iznenadila njihova kolosalnost, vječnost i neusporediva ljepota. U Rimu danas možda živi oko 2,8 milijuna ljudi, a godišnje ga posjeti 35 milijuna turista. Kad si u Rimu, ništa bez Koloseuma. Naime, amfiteatar u kojem je nekada 65 tisuća gledatelja motrilo bitke gladijatora, danas je jedna od najpopularnijih rimskih atrakcija. Vječni grad poznat je po svojim fontanama. Krasi ga njih 280, a jedna od najpoznatijih definitivno je barokna fontana Trevi. Pantheon slovi kao jedno od najbolje očuvanih zdanja u Rimu. Krasi ga nevjerojatna kupola, najveća samostojeća na svijetu, do čijeg vrha, od poda, ima 43,3 metra. Kako bi izdržali pritisak njezine težine, zidovi Pantheona debeli su čak šest metara, a on je i posljednje počivalište kraljevima, ali i slavnom slikaru Rafaelu. Forum Romanum bio je središte političkog, kulturnog, religioznog i gospodarskog života Rima, a to dokazuju i ostaci koji su danas vidljivi javnosti. Vatikan, jedina država u gradu, zaslužuje jednu posebnu priču. Upoznavanje Rima nepotpuno je i bez Castel Sant’Angela iz 2. stoljeća, koji je podzemnim tunelom povezan s Vatikanom kako bi se u njemu mogao sakriti papa u slučaju opasnosti.

 Kući smo se vratile prepune dojmova, novih spoznaja i bogatije za jedno novo iskustvo. I da, Rim je vjerojatno jedino mjesto na svijetu gdje ćete čak i prilikom odlaska u McDonald’s naići na ruševine drvenog grada – u jednom od poslovnica, kod stanice Roma Termini, nalaze se ruševine obrambenog zida izgrađenog u 4. stoljeću pr. Kr..

Rim bi definitivno trebalo posjetiti barem jednom u životu. 

učiteljice Zvjezdana Malović i Sanja Barbarić

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Igor Matijašić   datum: 25. 4. 2024.

Škola s akreditacijom


Društvene mreže


Fotografija tjedna

"Ptice Zagrebačke županije"

 


Anketa (mala)
Pratiš li politička zbivanja?





Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 1. 2015.

Ukupno: 945304
Ovaj mjesec: 6863
Ovaj tjedan: 1756
Danas: 459

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Škola na televiziji





preskoči na navigaciju