preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Knjižnica/Školski list

Projekti

Razredne web stranice

Škola na radiju

Vijesti

Projekt Naše tijelo u produženom boravku

Učenici u produženom boravku i njihova učiteljica Josipa Tandarić odlučili su doznati više o ljudskom tijelu te napravili zanimljiv projekt u kojem su učenici sami dolazili do spoznaja o funkcioniranju pojedinih organa, uočili razliku između pravilne i nepravilne prehrane, zanimljivosti o kostima i mišićima te još mnogo korisnih stvari koje će im itekako koristiti u daljnjem životu.


Mini projekt: NAŠE TIJELO

Cilj projekta:
poticati interes kod djece za građu ljudskog tijela te  što bolje upoznavanje funkcioniranje ljudskog tijela kroz slikovnice, enciklopedije i sl

Zadaci projekta:

  • saznanja o dijelovima tijela i mjestu gdje se nalaze, izgled organa te funkcija pojedinih organa, funkcija osjetila
  • usvajanje novih pojmova i obogaćivanje rječnika
  • približiti i uočiti razliku između pravilne i nepravilne prehrane
  • upoznavanje zanimanja liječnik
  • verbalna komunikacija
  • širenje općih znanja (ranije stečena znanja nadopunjavaju se novima)
  • istraživanje te poticanje na samostalno razmišljanje i logičko zaključivanje
  • poticanje na suradnički odnos (stariji uče mlađe, mlađi pomažu starijima)
  • kreativno likovno, glazbeno i govorno stvaralaštvo

Vrijeme trajanja:

tijekom dva tjedna

Naše istraživanje započeli smo sa općenitim razgovorom o ljudskom tijelu u kojem sam stekla dojam o tome koliko učenici znaju o građi i funkciji tijela, nazivima pojedinih organa i slično.

Istraživanje smo započeli procjenom koliko u našem tijelu ima kostiju; procjene su bile različite; od 0 do čak 1000! nekoliko učenika je bilo blizu točnom broju, 206 kostiju. Nakon procjenjivanja uzeli smo različite dječje enciklopedije u kojima smo provjerili svoje procjene.

Nakon istraživanja u enciklopedijama i gledanja power point prezentacije imali smo priliku „ugostiti“ Organka na kojem smo zorno vidjeli kako su raspoređeni organi u našem tijelu te kako ti organi izgledaju. O svakom smo organu ponešto rekli, primili smo ga i „razgledali“.

Govorili smo i o sustavima u ljudskom tijelu te što čini koji sustav.

Učenike je najviše fascinirao probavni sustav, točnije to što nam je tanko crijevo dugačko oko 5 metara, to je kao otprilike dužina naše učionice

Neke zanimljivosti koje smo naučili su:

  • najmanje kosti u ljudskom tijelu nalaze se u uhu
  • kada se mrštimo koristimo čak 43 mišića
  • kada se smijemo koristimo 17 mišića
  • osim otiska prsta, jedinstveni je i otisak jezika
  • najduža je bedrena kost
  • tijekom života čovjek proizvede 23.000 litara sline, što je dovoljno za napuniti dva bazena
  • ljudski mozak zna kada se škakljamo sami, pa se nećemo meškoljiti i smijati
  • nakon što se čovjek prejede, smanjuje mu se oštrina sluha

Sljedećeg tjedna igra je započela tako da smo gledali različite rendgenske snimke i pokušali odgonetnuti o čemu se radi (koljeno, pluća, gležanj i sl.). uspoređivali smo i snimke pluća te smo čitali dijagnozu i uočili mnogo nerazumljivih riječi koje smo pokušali objasniti uz pomoć rječnika.

Nastavili smo razgovarati o mišićima i zdravoj prehrani. Analizirali smo naše jelovnike iz produženog boravka i zaključili da je naša prehrana zdrava zato što je uravnotežena.

Prikupljajući slikovnice, enciklopedije i članke iz časopisa puno smo naučili i o našem najvažnijem mišiću – srcu. Promatrali smo žile na svom tijelu, tražili puls i mjerili otkucaje srca dok sjedimo i nakon trčanja.

Igra je postajala sve konstruktivnija i bogatija, a različitim oblicima izražavanja djeca su kroz igru učila.

Vrednovanje aktivnosti:

Tijekom provođenja aktivnosti potaknut je interes djece koji je bio obilježen visokim nivoom pažnje i koncentracije, čestim zahtjevima za ponavljanjem, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, a prije svega samostalnim zaključivanjem.
Kod djece je došlo do procesa osvještavanja i prepoznavanja vlastitih emocionalnih stanja, kao i emocionalnih stanja svojih vršnjaka, imenovanja organa i njihove funkcije…
Ciljevi i zadaci postavljeni početkom rada u sadržajima aktivnosti u potpunosti su realizirani, reakcije djece na aktivnosti bile su pozitivne i uvelike su pridonijele boljem ozračju u skupini. 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Igor Matijašić   datum: 6. 3. 2015.

Upisi u 1. razred


Društvene mreže


Fotografija tjedna

Langovci na Craft festivalu


Anketa (mala)
Koliko vremena dnevno koristiš mobitel?






Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 1. 2015.

Ukupno: 872726
Ovaj mjesec: 6936
Ovaj tjedan: 2366
Danas: 442

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Škola na televiziji





preskoči na navigaciju