Projekt Naše tijelo u produženom boravku
Učenici u produženom boravku i njihova učiteljica Josipa Tandarić odlučili su doznati više o ljudskom tijelu te napravili zanimljiv projekt u kojem su učenici sami dolazili do spoznaja o funkcioniranju pojedinih organa, uočili razliku između pravilne i nepravilne prehrane, zanimljivosti o kostima i mišićima te još mnogo korisnih stvari koje će im itekako koristiti u daljnjem životu.
Mini projekt: NAŠE TIJELO
Cilj projekta:
poticati interes kod djece za građu ljudskog tijela te što bolje upoznavanje funkcioniranje ljudskog tijela kroz slikovnice, enciklopedije i sl
Zadaci projekta:
Vrijeme trajanja:
tijekom dva tjedna
Naše istraživanje započeli smo sa općenitim razgovorom o ljudskom tijelu u kojem sam stekla dojam o tome koliko učenici znaju o građi i funkciji tijela, nazivima pojedinih organa i slično.
Istraživanje smo započeli procjenom koliko u našem tijelu ima kostiju; procjene su bile različite; od 0 do čak 1000! nekoliko učenika je bilo blizu točnom broju, 206 kostiju. Nakon procjenjivanja uzeli smo različite dječje enciklopedije u kojima smo provjerili svoje procjene.
Nakon istraživanja u enciklopedijama i gledanja power point prezentacije imali smo priliku „ugostiti“ Organka na kojem smo zorno vidjeli kako su raspoređeni organi u našem tijelu te kako ti organi izgledaju. O svakom smo organu ponešto rekli, primili smo ga i „razgledali“.
Govorili smo i o sustavima u ljudskom tijelu te što čini koji sustav.
Učenike je najviše fascinirao probavni sustav, točnije to što nam je tanko crijevo dugačko oko 5 metara, to je kao otprilike dužina naše učionice
Neke zanimljivosti koje smo naučili su:
Sljedećeg tjedna igra je započela tako da smo gledali različite rendgenske snimke i pokušali odgonetnuti o čemu se radi (koljeno, pluća, gležanj i sl.). uspoređivali smo i snimke pluća te smo čitali dijagnozu i uočili mnogo nerazumljivih riječi koje smo pokušali objasniti uz pomoć rječnika.
Nastavili smo razgovarati o mišićima i zdravoj prehrani. Analizirali smo naše jelovnike iz produženog boravka i zaključili da je naša prehrana zdrava zato što je uravnotežena.
Prikupljajući slikovnice, enciklopedije i članke iz časopisa puno smo naučili i o našem najvažnijem mišiću – srcu. Promatrali smo žile na svom tijelu, tražili puls i mjerili otkucaje srca dok sjedimo i nakon trčanja.
Igra je postajala sve konstruktivnija i bogatija, a različitim oblicima izražavanja djeca su kroz igru učila.
Vrednovanje aktivnosti:
Tijekom provođenja aktivnosti potaknut je interes djece koji je bio obilježen visokim nivoom pažnje i koncentracije, čestim zahtjevima za ponavljanjem, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, a prije svega samostalnim zaključivanjem.
Kod djece je došlo do procesa osvještavanja i prepoznavanja vlastitih emocionalnih stanja, kao i emocionalnih stanja svojih vršnjaka, imenovanja organa i njihove funkcije…
Ciljevi i zadaci postavljeni početkom rada u sadržajima aktivnosti u potpunosti su realizirani, reakcije djece na aktivnosti bile su pozitivne i uvelike su pridonijele boljem ozračju u skupini.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |