Učiteljice na međunarodnoj konferenciji
Prošloga tjedna na put u Brela na Međunarodnu konferenciju za učitelje razredne nastave pod organizacijom HZOŠ-a, zaputile su se učiteljice Zvjezdana Malović, Vesna Benda, Ivana Smolej Kolarek i Nikolina Kramarić.
Na ovogodišnjoj Međunarodnoj konferenciji u Brelima pod naslovom „Od tradicije do suvremenosti“ mnogo se govorilo o umjetnoj inteligenciji, digitalnoj demenciji, motiviranosti učitelja za svakodnevni rad, budućnosti obrazovanja i odgoja te o vrednovanju u razrednoj nastavi. Plenarna predavanja održali su poznati međunarodni i hrvatski predavači, a radionice i primjere iz prakse vodili su učitelji iz Hrvatske, Slovenije i Srbije.
Konferencija je započela predavanjem dr. Manfreda Spitzera, neuroznanstvenika i psihijatra koji nam je dao uvid kako digitalni mediji utječu na razvoj i održavanje vitalnosti mozga svakoga od nas, te je poseban naglasak stavio na rizike korištenja digitalnih medija kod mlađe djece i djece školske dobi u pogleda razvoja njihovog mozga.
Slijedilo je predavanje Arjane Blažić koja nam je prikazala alate, programe i tehnike korištenja umjetne inteligencije i istaknula prednosti njezina korištenja u nastavi uz naglasak na rizike zloupotrebe i važnosti kritičkog mišljenja u odabiru alata i aktivnosti.
Bart Verswijvel, viši pedagoški savjetnik za European Schoolnet na svojem predavanju podsjetio nas je na naše međusobne različitosti, ali i na to koliko je međusobna suradnja učitelja važna kako bi se u kolektivu održala motivacija i kako bismo jedni druge poučili novitetima u radu i bili si podrška u svakodnevnim izazovima.
Drugi dan započeo je predavanjem Alme Rovis Brandić, više savjetnice za stručne suradnike defektologe u AZZO-u, koja se osvrnula na važnost prevencije nepoželjnih i rizičnih ponašanja u školama. Ponovila nam je osnovne pojmove iz inkluzivne pedagogije te jasno navela kako se razrednici trebaju i pozvani su baviti prevencijom rizičnih ponašanja kod učenika, ali i da svakako trebaju tražiti pomoć stručnih službi u školama kada dosegnu zadnju razinu svojim mogućnosti djelovanja na problem. Također je naglasila da svako nepoželjno ponašanje ima svoju pozadinu koja je puno dublja od onoga što se vidi te da upravo na tom aspektu trebamo više djelovati i otkrivati uzroke problema, a ne samo kažnjavati nepoželjna ponašanja bez da se pitamo koji je njihov uzrok.
Slijedilo je predavanje Korada Korlevića, našeg poznatog učitelja i astronoma. Svoje predavanje Korlević je posvetio pitanju o budućnosti obrazovanja. Naglasio je važnost cjeloživotnog učenja, manualnog rada, iskustvenog učenja te interdisciplinarnosti u nastavi. Osim toga suvremenu učionicu opisao je kao mjesto u kojem su učenici svrstani prema interesu, ne prema dobi, te zajednički i samostalno rade na projektima koji od njih zahtijevaju logičko razmišljanje, kreativnost, poduzetnost te koji u njima pobuđuju strast. Pobuđivanje strasti odnosno element iznenađenja postavio je kao ključ učenja i poučavanja.
Zadnje plenarno predavanje o vrednovanju i povratnim informacijama, održala je dr. Nina Novak, viša savjetnica iz Zavoda Republike Slovenije za školstvo. Prikazala je kako vrednovanje provode učitelji u Sloveniji, naglasila je važnost vrednovanja za poticanje učenja, praćenje učenika cijele školske godine, te pravovremene povratne informacije u odnosima učitelj – učenik i učitelj – roditelj.
Osim predavanja sva tri dana bila su prepuna radionica i primjera iz prakse učitelja iz područja STEMA, izvannastavnih aktivnosti, odgojnih predmeta, IKT-a i UI. I naša škola sudjelovala je u tom djelu konferencije. Radionicu o igrama i vježbama u nastavi glazbene kulture održala je učiteljica Nikolina Kramarić. Sudionici radionice su igrali glazbene igre i izvodili ritamske vježbe. Pažljivo su slijedili upute i s velikim interesom sudjelovali u svim aktivnostima. Svirali su nove instrumente i uživali u skupnom radu. Radionica je bila vrlo uspješna i sudionici su iskazali veliko zadovoljstvo u evaluacijskoj anketi.
Cjelokupni dojam s konferencije i više je nego pozitivan. Skupile smo nova iskustva, nova znanja i poznanstva koja će nam zasigurno pomoći u uvođenju noviteta u naše učionice.
učiteljica Nikolina Kramarić
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |