Umotaj - odmotaj u školskom vrtu
Sedamdesetih godina 20. st. u umjetnosti se pojavljuju eksperimenti koji ukidaju tradicionalne granice slikarstva i skulpture ( pop art, op art, ambijentalna umjetnost, minimalna umjetnost, land art). Taj trend nastavlja se eksperimentima u konceptualnoj umjetnosti koji dovode do potpune dematerijalizacije i ukidanja umjetničkog djela. To znači da koncept, tj. ideja umjetnika ima veću vrijednost od samog umjetničkog „gotovog“ djela. Estetski element umjetnosti gubi na važnosti, svrha umjetnosti nije samo uljepšavanje i dekoriranje prostora nego poticanje i provociranje gledatelja na promišljanje i dijalog. Umjetnici Christo i Jeanne-Claude u svom umjetničkom izražavanju koriste tehniku umotavanja svakodnevnih uporabnih predmeta, biljaka, zgrada, mostova…
Njihov rad poslužio nam je kao motivacija na satu likovne kulture u 5. b razredu. Prvi zadatak bio je zamotati svoj mobitel ili neki drugi predmet. Zamotati mobitel učenicima uopće nije bilo lako! Razmišljali smo i razgovarali o korisnosti i štetnosti mobitela, koliko će dugo učenicima mobitel ostati zamotan i kako bi izgledao život bez mobilne komunikacije. Zatim smo u školskom dvorištu pronašli predmete koje su učenici umotali u platno i tako potaknuli gledatelje na razmišljanje o svrsi i razlogu takvog umotavanja, a i o samim predmetima koje inače niti ne primijetimo i koje zapravo uzimamo „zdravo za gotovo“ (kao i puno drugih stvari, ljudi i pojava u životu).
Osim umotanih predmeta u školskom vrtu možete pronaći i land art radove 8. b razreda.
učiteljica Kornelija Turić Dorotić
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |