Nikolinin vodič kroz nastavu na daljinu
Naša učiteljica engleskog jezika Nikolina Vidović detaljno je opisala sve elemente vezane uz nastavu na daljinu. Vrijedi pročitati, a neki od savjeta možda će pomoći učenicima, roditeljima ili učiteljima.
Šesnaesti je dan izolacije i dvanaesti dan nastave na daljinu. Mnogo smo toga pokušali, u nečemu smo bili uspješni, u nečemu manje uspješni, ali ono što nismo prestali jest truditi se i iznalaziti nove metode i rješenja. Svakim smo danom pametniji, ali gotovih naputaka i savršenih recepata za ovu situaciju nema.
Virtualne učionice postavili smo u sustavu Microsoft Teams. Svaki razred ima svoju virtualnu učionicu s kanalima za svaki predmet, a učenici su na početku upoznati s pravilima ponašanja. Tehničkih poteškoća ima i nemaju svi učenici jednake uvjete za rad, stoga je nastava na daljinu ponekad veliki izazov, ali strpljenjem i međusobnim razumijevanjem i tomu se može doskočiti.
Veoma je važno da učenici steknu rutinu i odvoje vrijeme kad su „u školi“ i kad nisu. Stoga se pridržavamo klasičnog školskog rasporeda, ali školski je sat skraćen i traje 20 minuta s odmorima od pet minuta. Tijekom tog vremena učitelji održavaju nastavu, zadaju zadatke i odgovaraju na pitanja učenika.
Tako postižemo i drugi cilj – ograničiti vrijeme provedeno ispred ekrana. Učenici već dovoljno vremena provode na mobitelima, a digitalna škola nikako nam ne pomaže u toj borbi. Važno je očuvati vid, ali i ostaviti vrijeme u danu i za druge aktivnosti koje se odvijaju u stvarnom, a ne virtualnom svijetu.
Kad je riječ o nastavnom gradivu i procesu, ja se trudim svoje učenike ne opteretiti poslom i ponuditi im zadatke koji će im biti poticajni i zanimljivi kako bismo svi lakše podnijeli ovu situaciju. Vjerujem da je trenutno manje zapravo više te se nastojim usmjeriti na ključne informacije i dijelove gradiva koje trebaju upamtiti. No, iako ovo nije konvencionalna nastava, i dalje je obvezna te je angažman učenika nužan. Postavljanjem zadataka ili manjih projekata valja ih zaposliti kako bi im dan bio svrhovit. Dobra je vijest za sve nastavnike da je omogućen pristup različitim materijalima za nastavu, bazama podataka i knjigama, a omogućeno je korištenje licenci za određene digitalne alate koji olakšavaju izvođenje nastave na daljinu i čine ju dinamičnijom i zanimljivijom.
Nadalje, s obzirom na to da smo ograničeni prostorom u kojem boravimo, a još više mogućnošću kretanja, važno je baviti se fizičkom aktivnošću. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture ključna je te bi bilo dobro da učenici vode dnevnik aktivnosti te tako prate i bilježe svoju tjelesnu aktivnost. Učenike valja poticati da, u kontroliranim uvjetima, borave i na svježem zraku, razbistre um, protegnu noge, odu u kratku šetnju...
Na kraju, škola je, znamo svi, odgojno-obrazovna institucija, ali još je jedna njezina vrlo važna uloga, a to je socijalizacija. Ona je mjesto gdje smo svakodnevno u neprestanom kontaktu i interakciji s velikim brojem ljudi. U školi se dijeli radost, veselje, tuga, ponos, razočaranje, uspjeh i lijepa riječ. Tješimo jedni druge, pohvaljujemo i bodrimo. Učenicima vrlo očito nedostaju njihovi prijatelji. Čovjek je društveno biće i izolacija nam svima teško pada. Stoga bismo trebali češće jedni druge pitati kako smo, a u danu odvojiti vrijeme za obitelj igrajući društvene igre, slažući puzzle, prelistavajući albume sa starim fotografija ili jednostavno razgovarajući.
Svako zlo za neko dobro, kaže mudra poslovica. Učenicima doista nedostaje prava škola i sve što ona nosi te jedva čekaju povratak u klupe, iako nikad nisu mislili da će to reći… Vjerujem da će i učiteljima nakon ovoga dječja graja i nedisciplina na satu biti glazba za uši.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |