preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Knjižnica/Školski list

Projekti

Web stranice

Škola na radiju

Vijesti

Produženi boravak

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.


Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih. Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrjednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.
 

Specifični ciljevi u produženom boravku:

- potpun i harmoničan razvoj djeteta

- važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)

- fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)

- izmjena mnogobrojnih pristupa učenju

- učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje

- ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje

- osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju

- pismenost (jezična i matematička)

- razvoj osjećaja za hrvatski identitet

- razvijanje duhovne dimenzije života

- europska i globalna dimenzija modernog življenja

- pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije

- funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju

- partnerstvo u obrazovanju

- uloga tehnologije u obrazovanju

- briga o djeci s posebnim potrebama

- temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu

- olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja

- uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

Ovi specifični ciljevi realiziraju se kroz 5 područja aktivnosti:  jezično – komunikacijsko, matematičko – logičko, kulturno – umjetničko, socijalizacija te odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obavezama, igre, sport i rekreacija.

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Igor Matijašić   datum: 20. 9. 2014.

Škola s akreditacijom


Društvene mreže


Fotografija tjedna

Posjet domu za starije

 


Anketa (mala)
Hoće li za Božić biti snijega?




Tražilica



Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 1. 2015.

Ukupno: 956949
Ovaj mjesec: 9135
Ovaj tjedan: 1713
Danas: 868

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Škola na televiziji





preskoči na navigaciju