2015-03-06 09:30:22

Projekt Naše tijelo u produženom boravku

Učenici u produženom boravku i njihova učiteljica Josipa Tandarić odlučili su doznati više o ljudskom tijelu te napravili zanimljiv projekt u kojem su učenici sami dolazili do spoznaja o funkcioniranju pojedinih organa, uočili razliku između pravilne i nepravilne prehrane, zanimljivosti o kostima i mišićima te još mnogo korisnih stvari koje će im itekako koristiti u daljnjem životu.

Mini projekt: NAŠE TIJELO

Cilj projekta:
poticati interes kod djece za građu ljudskog tijela te  što bolje upoznavanje funkcioniranje ljudskog tijela kroz slikovnice, enciklopedije i sl

Zadaci projekta:

saznanja o dijelovima tijela i mjestu gdje se nalaze, izgled organa te funkcija pojedinih organa, funkcija osjetila usvajanje novih pojmova i obogaćivanje rječnika približiti i uočiti razliku između pravilne i nepravilne prehrane upoznavanje zanimanja liječnik verbalna komunikacija širenje općih znanja (ranije stečena znanja nadopunjavaju se novima) istraživanje te poticanje na samostalno razmišljanje i logičko zaključivanje poticanje na suradnički odnos (stariji uče mlađe, mlađi pomažu starijima) kreativno likovno, glazbeno i govorno stvaralaštvo

Vrijeme trajanja:

tijekom dva tjedna

Naše istraživanje započeli smo sa općenitim razgovorom o ljudskom tijelu u kojem sam stekla dojam o tome koliko učenici znaju o građi i funkciji tijela, nazivima pojedinih organa i slično.

Istraživanje smo započeli procjenom koliko u našem tijelu ima kostiju; procjene su bile različite; od 0 do čak 1000! nekoliko učenika je bilo blizu točnom broju, 206 kostiju. Nakon procjenjivanja uzeli smo različite dječje enciklopedije u kojima smo provjerili svoje procjene.

Nakon istraživanja u enciklopedijama i gledanja power point prezentacije imali smo priliku „ugostiti“ Organka na kojem smo zorno vidjeli kako su raspoređeni organi u našem tijelu te kako ti organi izgledaju. O svakom smo organu ponešto rekli, primili smo ga i „razgledali“.

Govorili smo i o sustavima u ljudskom tijelu te što čini koji sustav.

Učenike je najviše fascinirao probavni sustav, točnije to što nam je tanko crijevo dugačko oko 5 metara, to je kao otprilike dužina naše učionice

Neke zanimljivosti koje smo naučili su:

najmanje kosti u ljudskom tijelu nalaze se u uhu kada se mrštimo koristimo čak 43 mišića kada se smijemo koristimo 17 mišića osim otiska prsta, jedinstveni je i otisak jezika najduža je bedrena kost tijekom života čovjek proizvede 23.000 litara sline, što je dovoljno za napuniti dva bazena ljudski mozak zna kada se škakljamo sami, pa se nećemo meškoljiti i smijati nakon što se čovjek prejede, smanjuje mu se oštrina sluha

Sljedećeg tjedna igra je započela tako da smo gledali različite rendgenske snimke i pokušali odgonetnuti o čemu se radi (koljeno, pluća, gležanj i sl.). uspoređivali smo i snimke pluća te smo čitali dijagnozu i uočili mnogo nerazumljivih riječi koje smo pokušali objasniti uz pomoć rječnika.

Nastavili smo razgovarati o mišićima i zdravoj prehrani. Analizirali smo naše jelovnike iz produženog boravka i zaključili da je naša prehrana zdrava zato što je uravnotežena.

Prikupljajući slikovnice, enciklopedije i članke iz časopisa puno smo naučili i o našem najvažnijem mišiću – srcu. Promatrali smo žile na svom tijelu, tražili puls i mjerili otkucaje srca dok sjedimo i nakon trčanja.

Igra je postajala sve konstruktivnija i bogatija, a različitim oblicima izražavanja djeca su kroz igru učila.

Vrednovanje aktivnosti:

Tijekom provođenja aktivnosti potaknut je interes djece koji je bio obilježen visokim nivoom pažnje i koncentracije, čestim zahtjevima za ponavljanjem, postavljanjem pitanja i davanjem odgovora, a prije svega samostalnim zaključivanjem.
Kod djece je došlo do procesa osvještavanja i prepoznavanja vlastitih emocionalnih stanja, kao i emocionalnih stanja svojih vršnjaka, imenovanja organa i njihove funkcije…
Ciljevi i zadaci postavljeni početkom rada u sadržajima aktivnosti u potpunosti su realizirani, reakcije djece na aktivnosti bile su pozitivne i uvelike su pridonijele boljem ozračju u skupini. 

 


Osnovna škola Milana Langa Bregana