2022-07-27 16:09:41

Prekrasna Firenca ostavila neizbrisiv trag

Mobilnost u sklopu Erasmus + projekta „Učitelji za učenike 21. stoljeća - Digitalizacija i modernizacija nastave“, odvela me u Firencu, centar pokrajine Toskane, na tečaj Integrating Creativity and Innovation into Teaching.

Godinama nastojim svoj rad i nastavni proces obogatiti inovativnim i kreativnim načinima rada.

Prvi dan imali smo dan upoznavanja s novim kolegama – u grupi su bili kolegice i kolege iz Portugala, Španjolske, Poljske, Mađarske i Njemačke. Radionicu je vodila Alessia Masseli. Dan je odmah započeo radno. Upoznali smo se kroz igru gesti – svatko je trebao izgovoriti svoje ime uz neku gestu koja ga predstavlja. Nakon toga raspravljali smo o različitim pristupima nastavi. Nakon pauze predstavljali smo naše škole.

Drugi dan je započeo predstavljanjem alata Storytelling kao alata koji u sebi sadrži mogućnosti uvježbavanja vokabulara, provjere izgovora i mogućnosti testiranja znanja na kraju procesa uvježbavanja, ali prije svega utemeljen je na stvaranju priče o određenoj temi. Mi smo u grupama morali napraviti priču o tome što ne volimo raditi, a ipak moramo.

Nakon toga imali smo šetnju po gradu. Cilj je bio odabrati najmanje četiri fotografije i napisati što nam se osobito svidjelo u Firenci. Iz toga smo morali stvoriti priču. Dobili smo zadatak da za svaki dan pronađemo detalja – ulaznica, fotografija – koja predstavlja taj naš dan u Firenci.

Treći dan posvetili smo vizualnim strategijama. Na osnovu neke umjetničke slike ili fotografije trebali smo pokušati odrediti što se događa, kako se likovi osjećaju, što sama slika u stvari prikazuje. Zatim smo govorili o izradi video materijala. Dobili smo zadatak da u jednom kratkom videu, tipa Tik Tok ili Instagram, predstavimo svoje viđenje Firence. Nakon toga upoznali smo se s alatom Bookmaker

U četvrtak smo se upoznali s različitim digitalnim alatima koje možemo integrirati u rad s djecom – Animoto, Stop Motion Studio, Skechnotes, Kanva… Svi ovi alati trebali bi poslužiti u grupnom radu učenika. Izrađivali smo u paru i kratke kvizove u Kahootu i Quizizzu.

U petak smo vježbali Brainwritting – netko napiše uvod, sljedeći napiše nešto o prvom liku, zatim sljedeći o drugom liku, zatim ide glavni događaj, razrada i zaključak. Svaki dio priče piše drugi član grupe. S tim da se u grupi može stvarati više priča odjednom.

Razgovarali smo i o uvođenju i obradi tekstova glazbe koju učenici slušaju.

Predstavljali smo i svoj tjedni zadatak – svatko je izradio plakat o petodnevnom boravku u Firenci u kojem je svaki dan predstavljen jednim detaljem.

Nakon toga uslijedila je podjela certifikata i zajedničko fotografiranje. Subota je bila predviđena za upoznavanje s Toskanom i njenim prirodnim i povijesnim ljepotama.

Ova edukacija, ovaj projekt doista je doživljaj. Ne samo da sam upoznao Firencu, grad pun povijesnih spomenika koji imaju priču o svemu onome što smo mi učili kroz naše školovanje – renesansa, Medici, Michelangelo, Leonardo, Dante, Petrarca… - već sam upoznao prekrasne ljude iz različitih zemalja, stekao neka nova saznanja, saznao da svako školstvo ima svoje probleme, da naše nije baš tako grozno kao što mi mislimo… Naučili smo kako integrirati nove, svježe ideje u rad s učenicima, kao i da se mi prosvjetni djelatnici možemo uvijek osloniti jedni na druge.

učitelj Tomislav Mićić

 


Osnovna škola Milana Langa Bregana