2021-10-11 08:11:16 "Priče iz davnine" na drugačiji način Ove je godine prva lektira u 6. a razredu bila poznata zbirka Ivane Brlić-Mažuranić. Svi su učenici imali zadatak pročitati sve bajke u zbirci, a zatim smo odabrali tri, u svim zbirkama zajedničke bajke koje nisu obrađivali u nižim razredima, a to su: Ribar Palunko i njegova žena, Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica te Kako je Potjeh tražio istinu. Šest je skupina učenika imalo zadatak osmisliti društvenu igru koristeći se pojmovima i informacijama vezanih uz dobiveni naslov. Istu su bajku imale po dvije skupine, a nakon predstavljanje igara bilo je zanimljivo promatrati razlike! Svi su rado sudjelovali u igrama. Za pobjedu nije dovoljno dobiti šesticu nego i znati odgovore iz lektire! Ovakav sat igara ozario je dječja lica, a zadovoljstvo potvrđuju i komentari koje je prikupila njihova razrednica Marija Aščić: Eli: „Najviše mi se svidjela igra Potraži istinu jer je bila zanimljiva i pitanja su bila malo teža.“ Ema: „Danas sam se osjećala odlično! Jako mi se svidjelo što smo izrađivali društvene igre.“ Fran: „Potraži istinu bila mi je najdraža igra. Osjećao sam se super!“ Tonka: „Najbolja igra mi je bila Okreni istinu. Igranje igara bilo je zabavno.“ Lara: „Današnji sat lektire bio mi je vrlo zanimljiv i jako kreativan zadatak koji su svi odlično napravili. Najviše mi se svidjela igra Carle, Tene, Eli i Hane. Igra je jako kreativna i jednostavna za shvatiti. I sve ostale bile su odlične! Mia: „Najzanimljivija igra bile mi je Potraži istinu. Bilo mi je zanimljivo i zabavno. Voljela bih da su slični zadatci i za ostale lektire. Volim raditi u grupama i izrađivati vlastitim rukama.“ Tena: „Najbolja mi je igra Put do Zore-djevojke jer je izazovna i nije lako pobijediti.“ Tesa: „ Najviše mi se svidjela igra Bijeg s Kitež-planine jer su je Jakov, Darko , Josip i Viktor dobro osmislili i nacrtali igru.“ Jakov Č.: „Najviše mi se svidjela igra Potraži istinu zato što je bila jako zanimljiva i jako lijepo ukrašena. Kada imamo ovakvu lektiru puno mi je bolje nego imati test i više volim raditi u grupama nego samostalno. Danas sam se jako ugodno osjećao.“ Jelena: „Meni se najviše svidjela naša igra Potraži istinu zato što sam nju jedinu igrala, ali sam sigurna da su i druge jako zanimljive.“ Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica Bratac Jaglenac Igru su osmislili Adrijan, Tin H., Jakov Č i Fran B. Tridesetak zanimljivih pitanja ispisali su na kartice, a na posebnom papiru odgovore. Za igru su potrebni pijuni i kocka te podloga (posuđena iz jedne poznate igre). Igrač baca kocku 3 puta, a kada dobije šesticu, kreće. Na poljima označenim karticom, igrač vuče karticu s pitanjem i odgovara. Ako je odgovor točan, pomiče se za broj polja dobivenih na kockici. Ako je odgovor netočan, ostaje na mjestu. Tko dođe na crveno polje, vraća se za onoliko polja koliko je dobio. Tko dobije šesticu, baca još jednom – rezultati se zbrajaju. Tko stane na zeleno polje, ne mora odgovoriti na pitanja, ali tko dođe na crveno, taj mora toliko polja unatrag koliko dobije na kockici. Bijeg s Kitež-planine Igru su osmislili Jakov K., Darko, Viktor i Josip. Igra na podlozi koju su sami nacrtali koristeći motive iz bajke, smišljajući zamke i zagonetke.Za igru su potrebna 4 pijuna i kocka, broj igrača 2 – 4 . Svaki igrač pokušava dobiti šesticu bacanjem kocke (3 puta). Tko dobije šesticu, baca kocku opet slijedeći polja na podlozi. Ako je više od dvoje igrača, nastavlja se obrnuto smjera od kazaljke na satu. Kada igrač sleti na polja označena strelicom, pomiče se ljestvama kako je označeno (gore ili dolje). Ako igrač sleti na rupu, baca kocku još jednom. Bude li broj manji od 3 ostaje u rupi i preskače sljedeći krug igre. Ako igrač sleti na polje na kojemu je orao, vraća se u njegovo gnijezdo. Ribar Palunko i njegova žena Palunko i njegova žena Autorice igre su Hana, Carla, Eli i Tena. Na zelenoj kartonskoj podlozi nacrtana su polja; neka su obojena zelenom, plavom, crvenom ili crnom bojom. Igra započinje na polju start, završava na polju cilj. Na obojenom polju – izvlači se kartica u odgovarajućoj boji. Kada igrač točno odgovori na pitanje označeno crvenom bojom, pomiče se za 2 mjesta (pitanja su o Palunkovoj ženi), jedno se polje pomiče za pitanje o Palunku (plava boja), a 3 polja ide unaprijed tko točno odgovori na ostala pitanja o djelu (zelena boja). Na kartici s pitanjem, nalazi se i točan odgovor. Ako igrač stane na crno polje, pomiče se 4 polja unatrag. Put do Zore-djevojke Igru su osmislili Tesa, Ema, Karlo i Bruna. Igra je u cijelosti autorsko djelo učenika. Podlogu veličine A3 obojili su plavom bojom (more), nacrtali su zlatne ribice, a pitanja o lektiri zalijepljena su u obliku spirale. Cilj je doći do brodića u kojem se nalazi prekrasna Zora-djevojka. Pijuni za igru ručno su rađene samostojeće ribice od papira. Pravila igre nalaze se ručno ispisana kao sastavni dio igre te rješenja na postavljena pitanja. Pravila igre: U igri može sudjelovati 2 – 4 igrača. Cilj je doći do Zore-djevojke. Svaki igrač mora izabrati pijuna i staviti na start. Prvi igrač baca kockicu i pomakne se za dobiveni broj. Igrač mora odgovoriti na pitanje. Ako ne odgovori, vraća se unatrag. Pobjednik je onaj tko prvi dođe do Zore-djevojke. U ovoj igri nije važno dobiti šesticu, dapače, šestica vas vraća na početak igre.Kako je Potjeh tražio istinu Okreni istinu Igru su osmislili Tonka, Tin Ž., Nikola i Leona. Izradili su parove koji se sastoje od crteža s natpisom i tražene riječi . Igrači slože po stolu sve kvadrate tako da sličice i pojmovi budu „naopačke“. Igrač okreće po dvije sličice i traži par. Ako čine par, uzima ih i traži dalje. Ako u novom pokušaju ne nađe, nastavlja drugi igrač u smjeru kazaljke na satu. Pronađi istinu Igra se pomoću pijuna koje su učenice same izradile; s jedne strane ime lika (Potjeh, Marun, Ljutiša, Bijes, Vijest, Svarožić), a s druge crtež. Podloga veličine A3 ima obojene pravokutnike, početak je na startu u obliku kućice, a završava žutim poljem na sredini. Pravila: U igri može sudjelovati do 6 igrača. Igra se pomoću pijuna i kockice na podlozi (pravokutna polja u obliku spirale. Igrač baca kocku, pomiče se za dobiveni broj nakon što odgovori na pitanje. Na poljima spasi se (igrač ima samo 10 sekundi za odgovor), a na polju čuvaj se, potrebno je točno odgovoriti na bonus pitanje (malo teže pitanje). Odgovor na bonus pitanje spašava od ispadanja ako igrač dođe na zauzeto polje. Ako ne odgovori, ispada. Igra završava ciljem u sredini nakon što igrač odgovori na bonus pitanje. Ako odgovor nije točan, igrač se vraća na početak. Ova je igra dobila najviše glasova!
|
Osnovna škola Milana Langa Bregana |