2014-09-20 11:52:45 Produženi boravak Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.
Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih. Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrjednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih. Specifični ciljevi u produženom boravku: - potpun i harmoničan razvoj djeteta - važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala) - fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja) - izmjena mnogobrojnih pristupa učenju - učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje - ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje - osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju - pismenost (jezična i matematička) - razvoj osjećaja za hrvatski identitet - razvijanje duhovne dimenzije života - europska i globalna dimenzija modernog življenja - pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije - funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju - partnerstvo u obrazovanju - uloga tehnologije u obrazovanju - briga o djeci s posebnim potrebama - temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu - olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja - uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje Ovi specifični ciljevi realiziraju se kroz 5 područja aktivnosti: jezično – komunikacijsko, matematičko – logičko, kulturno – umjetničko, socijalizacija te odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obavezama, igre, sport i rekreacija.
|
Osnovna škola Milana Langa Bregana |