2021-05-17 06:49:47

Umotaj - odmotaj u školskom vrtu

Sedamdesetih godina 20. st. u umjetnosti se pojavljuju eksperimenti koji ukidaju tradicionalne granice slikarstva i skulpture ( pop art, op art, ambijentalna umjetnost, minimalna umjetnost, land art). Taj trend nastavlja se  eksperimentima u konceptualnoj umjetnosti koji dovode do potpune dematerijalizacije i ukidanja umjetničkog djela. To znači da koncept, tj. ideja umjetnika ima veću vrijednost od samog umjetničkog „gotovog“ djela.  Estetski element umjetnosti gubi na važnosti, svrha umjetnosti nije samo uljepšavanje i dekoriranje prostora nego poticanje i provociranje gledatelja na promišljanje i dijalog. Umjetnici Christo i Jeanne-Claude u svom umjetničkom izražavanju koriste tehniku umotavanja svakodnevnih uporabnih predmeta, biljaka, zgrada, mostova…

Njihov rad poslužio nam je kao motivacija na satu likovne kulture u 5. b razredu. Prvi zadatak bio je zamotati svoj mobitel ili neki drugi predmet. Zamotati mobitel učenicima uopće nije bilo lako!  Razmišljali smo i razgovarali o korisnosti i štetnosti mobitela, koliko će dugo učenicima mobitel ostati zamotan i kako bi izgledao život bez mobilne komunikacije. Zatim smo u školskom dvorištu pronašli predmete koje su učenici umotali u platno i tako potaknuli gledatelje na razmišljanje o svrsi i razlogu takvog umotavanja, a i o samim predmetima koje inače niti ne primijetimo i koje zapravo uzimamo „zdravo za gotovo“ (kao i puno drugih stvari, ljudi i pojava u životu).

Osim umotanih predmeta u školskom vrtu možete pronaći i land art radove 8. b razreda.

učiteljica Kornelija Turić Dorotić


Osnovna škola Milana Langa Bregana